אלביט ו-ScoutCam פיתחו מערכת וידאו לבדיקת מל"טים

8 פברואר, 2023

מצלמות הווידאו הזעירות ישמשו לבקרת תת מערכות לצורך הפעלת פרוטוקול תחזוקה מונעת בזמן אמת, וישולבו בתהליכי הכנסת הפלטפורמה לטיסה והטיפולים שלאחר הטיסה, הנעשים כיום על-ידי טכנאים אנושיים בלבד

חברת אלביט (Elbit) וחברת ScoutCam פיתחו מערכת בדיקה ויזואלית בזמן אמת, המאפשרת להכין מל"טים לטיסה, ומבוססת על שימוש במערך מצלמות מיניאטוריות במקום בבדיקה ויזואלית של טכנאים ומכונאים. מערכת Real Time Video Monitoring – RTVM מבוססת על פתרון תחזוקה מונעת מלא שפותח בחברת ScoutCam  מעומר (ליד באר שבע), אשר כולל מצלמות וידאו זעירות שהחברה מייצרת ותוכנת עיבוד תמונה ובינה מלאכותית. השימוש במצלמות זעירות (חלקן בקוטר של כ-1 מ"מ), מאפשר להתקין אותן בנקודות רבות בתוך הפלטפורמה, ובמקומות שאליהן קשה למשגיח אנושי להגיע.

מצלמות בקרה בכל הפלטפורמות המוטסות של אלביט

המערכת בנויה במתכונת מודולרית פתוחה, המאפשרת להתאים את מספר החיישנים לדרישות של כל מל"ט בנפרד, כאשר כולן מקושרות אל יחידת עיבוד מרכזית אחת. המצלמות מאפשרות מעקב בזמן אמת אחר פעילות תת מערכות בתוך המל"ט. המידע נשמר במערכת ומאפשר לעקוב אחר שינויים בתיפקוד המערכות ולזהות מראש מגוון גדול של תקלות. בנוסף, המערכת תשתלב בפעולות הכנת הפלטפורמה לטיסה והטיפול בה לאחר הטיסה, אשר נעשות כיום בידי טכנאים אנושיים בלבד.

הפרוייקט החל בחודש יוני 2022 לאחר שנחתם הסכם רב-שנתי בין החברה לבין אלביט, שלפיו הן יפתחו את המערכת במשותף ולאחר מכן תספק ScoutCam את מצלמות לאלביט, אשר תתקין אותן במגוון כלי טיס במטרה לשלב אותה בסופו של דבר בכל הפלטפורמות המוטסות שלה. מיד לאחר חתימת ההסכם הודיעה ScoutCam  שלאחר סיום תהליך הפיתוח, היא "מתכננת לספק את הפלטפורמה לשימוש ביישומים נוספים בתחומי התעופה הצבאית והאזרחית".

מנכ"ל ScoutCam, יהוא עופר, אמר שהצלחת פרוייקט הפיתוח המשותף עם חברת אלביט ממחישה את הפוטנציאל של מערכת הניטור מרובת המצלמות לשימוש בתחומים רבים ומגוונים". עופר נכנס לתפקיד באוקטובר 2022, לאחר תשע שנים בחברת אלביט, שבהן מילא תפקידי תפקידי ניהול בכירים, בהם מנהל שיווק ותוכניות באלאופ, מנהל יחידה עסקית ברזיל וסמנכ”ל פיתוח עסקי, שיווק ומכירות של חטיבת כלי הטיס. לפני-כן שירת 28 שנים בחיל האוויר. במקצועו הצבאי הוא טייס.

מצלמות זעירות בניתוחים אורטופדיים

חברת ScoutCam התפצלה מחברת מדיגוס, המחזיקה עדיין ב-27% ממניותיה. היא מייצרת מצלמות וידאו זעירות שפותחו במקור במדיגוס עבור יישומים רפואיים. עדיין זהו שוק מרכזי של החברה. לפני כשבועיים היא קיבלה הזמנה בהיקף של 1.4 מיליון דולר מיצרנית ציוד רפואי אמריקאית, לאספקת מצלמות זעירות אשר ישולבו בציוד לביצוע ניתוחים אורטופדיים בלתי פולשניים. להערכת החברה, היקף ההזמנות מהלקוח צפוי להסתכם בכ-2.5 מיליון דולר בשנת 2023.

החברה מספקת את המצלמות ללקוחות דוגמת נאס"א (עבור רובוט לבדיקת לוויינים), ווסטינגהאוס ו-Areva הצרפתית המשלבות אותן במערכות בקרת טמפרטורה של כורים גרעיניים, ורולס-רויס המשלבת אותן במערכות בדיקת מנועי סילון וצוללות גרעיניות. לאחרונה היא הגדירה מחדש את תחומי העניין שלה, והוסיפה לתיאור פעילותה גם את ההגדרה: “התמחות בפתרונות ניטור מצב מערכות, ותחזוקה מונעת המבוססת על בינה מלאכותית”.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: VIDEO , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ScoutCam