ירידה של 24% בהכנסות אייסקיור ב-2022

12 פברואר, 2023

הכנסות החברה בשנה שעברה הסתכמו ב-3.1 מיליון דולר בלבד. נקודות האור: גידול במכירות בארצות הברית ועלייה בהיקף הפרוצדורות במכשירים שכבר מותקנים בקליניקות

ירידה חדה בהכנסותיה של חברת אייסקיור (IceCure) מקיסריה, שפיתחה מכשיר להקפאה והשמדה של גידולים סרטניים באמצעות הזרמה של חנקן נוזלי ישירות אל הגידול בהליך זעיר פולשני. לפי תוצאות מקדמיות שפרסמה, הכנסותיה של חברת המכשור הרפואי ב-2022 הסתכמו ב-3.1 מיליון דולר בלבד, ירידה של 24.3% לעומת הכנסות של 4.1 מיליון דולר ב-2021. בקופת המזומנים של החברה כ-23.6 מיליון דולר. נתונים מלאים, הכוללים גם את השורה התחתונה, יתפרסמו בדו"ח המלא. מניית החברה יורדת במסחר היום בכ-3% לשווי שוק של 200 מיליון שקל.

בחברה ייחסו את הירידה בהכנסות לקיטון בסך 600 אלף דולר במכירות מהסכם ההפצה של אייסקיור עם ענקית המכשור הרפואי היפנית Terumo, אחד מהסכמי ההפצה האסטרטגיים של אייסקיור, המתמקד במדינות מזרח-אסיה. נקודות האור החיוביות הן עלייה של 28% במכירות בארצות הברית, שוק שעתיד להיות שוק המפתח של החברה עם קבלת אישור ה-FDA לשימוש במכשיר החברה לטיפול בסרטן השד. כמו כן, נרשם גידול במכירות של מחטים, שהם המרכיב החד-פעמי בהליך, וזאת הודות לביצוע של יותר פרוצדורות באמצעות מערכות החברה שכבר מותקנות בקליניקות.

בחודש יולי מינתה החברה את גלעד גליק, לשעבר מנכ”ל ונשיא חברת איתמר מדיקל, ליועץ אסטרטגי, שתפקידו לתמוך ולסייע באסטרטגיית המסחור וההוצאה לפועל של החברה, בייחוד בשווקים של ארצות הברית ואירופה.

המתנה לאישור ה-FDA בתחום סרטן השד

אייסקיור, שהוקמה ב-2006, פיתחה מערכת הפועלת בשיטה הקרויה Cryoablation, שבה משמידים את הגידול באמצעות הקפאה. המערכת של אייסקיור מאפשרת לבצע את ההליך באופן זעיר-פולשני, וזאת באמצעות החדרה של מחט דקיקה (המוגנת ב-11 פטנטים) שאותה מנווט הרופא אל הגידול באמצעות הנחיה של אולטרה-סאונד (או CT אם מדובר בגידולים בכבד, בריאות ובעצמות). לאחר הגעת המחט אל הגידול היא מקפיאה אותו באמצעות הזרמה של חנקן נוזלי אל קצה המחט שבו נמצא הגידול, וזאת מבלי לפגוע ברקמות הבריאות שמסביב.

הטיפול אורך כ–20-40 דקות לערך בהרדמה חלקית וגם אינו חייב להתבצע בחדר ניתוח. מרבית הטיפולים המתחרים מתבססים על גזים אחרים כמו ארגון והליום, שהם יקרים יותר ורדיוס הפעולה שלהם קטן יותר, ועל כן הם מצריכים שימוש במחטים רבות יותר, מה שמסבך את הניווט וגם מייקר את ההליך. יש להדגיש כי השמדת גידולים סרטניים בהקפאה יעילה בעיקר בגידולים בשלבים מוקדמים, ועל כן אבחון מוקדם הוא קריטי להצלחת הטיפול.

אייסקיור מתמקדת בשנים האחרונות, ברמה העסקית והקלינית, בייעוד המכשיר לטיפול בסרטן השד בשלבים מוקדמים, מאחר שלהערכתה למכשיר שלה יש את היתרונות היחסיים הגדולים ביותר בסוג זה של סרטן, הן בשל שיעורי ההחלמה הגבוהים, כפי שעולה ממחקרים קליניים שהחברה עורכת, והן בשל העבודה כי הסרת הגידול אינה כרוכה בכריתה חלקית של השד ובפגיעה אסתטית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייסקיור , סרטן