בירד תצייד מטוסי מנהלים במערכות הגנה

14 פברואר, 2023

המערכות מזהות ומיירטות טילי כתף. יותקנו על שני דגמים של בומברדיר וגאלפסטרים. המטוסים המוסבים יקבלו רישיון סוג, שיאפשר להתקין מערכות דומות גם בעתיד

בתמונה למעלה: מטוס מנהלים Gulfstream G700

חברת בירד אירוסיסטמס (Bird Aerosystemsמהרצליה דיווחה כי זכתה בחוזה מצד לקוח אירופי להתקנת מערכת ההגנה בפני טילי קרקע-אוויר (AMPS) מתוצרתה בשני מטוסי מנהלים חדישים, האחד מדגם Bombardier Global 7500, שהושק ב-2016, והשני מדגם Gulfstream G700, שהושק ב-2009.

בירד ניגשה למכרז ביחד עם חברה אסייאתית, המתמחה בפרויקטים בטחוניים באירופה ובמדינות המפרץ הפרסי. אחד היתרונות בפרויקט הנוכחי הוא העובדה כי מטוסי המטוסים המוסבים, הכוללים את מערכות ההגנה, יקבלו רישיון של קבע (Supplemental Type Certificate). בתהליך הרישיון יהיו מעורבות יצרניות המטוסים בומברדיר וגולפסטרים. משמעות הדבר היא, כי בעתיד תוכל בירד אירוסיסטמס להתקין את מערכות ההגנה שלה ללא צורך בהוצאת רישיונות פרטניים עבור כל כלי וכלי, והדבר יקצר את זמן הכשרת המטוסים.

מערכת ההגנה האקטיבית של בירד מזהה, מאמתת ומיירטת איומים קרקעיים כמו טילי-כתף מונחי חום, תוך התערבות מינימלית מצד הטייס. המערכות כוללות גם את חיישן MACS הייחודי של החברה, המבצע בו זמנית גם את פעולת האימות, גם את פעולת המעקב וגם את פעולת כיוון אמצעי היירוט, לאחר שמתקבלת התראה ראשונית מהחיישן האלקטרו-אופטי של המערכת. בכך המערכת מפחיתה את התראות השווא לרמה כמעט אפסית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , מערכת הגנה אקטיבית