דאסו סיסטמס מתמקדת בחזון התאומים הדיגיטליים

14 פברואר, 2023

החל מה-1 ביולי 2023 יקבלו כל לקוחות Solidworks גישה אל שירותי הענן, אל תוכנות הסימולציה ואל טכנולוגיית התאומים הדיגיטליים, הניתנים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE

היו"ר והמנכ"ל ברנרד שרלס, מציג את החזון החדש של החברה. צילום: Techtime

לאחר שלוש שנות הפסקה שגזרה מגיפת הקורונה, חזר הכנס השנתי של דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) לנאשוויל, טנסי, בארוע ענק שאליו הגיעו ע-4,000 משתתפים מכל העולם, ולצידם כ-6,000 שהשתתפו בכנס באמצעות הפלטפורמה הווירטואלית. חברת דאסו סיסטמס מחזקת את מעמדה בשנים האחרונות כספקית מרכזית של מערכות תכנון וסימולציה מכניות, פיסיקליות וביולוגיות. בארץ היא מוכרת בעיקר בשל תוכנת התכנון המכני Solidworks, אשר נחשבת לכלי התכנון הנפוץ ביותר בתעשיית האלקטרוניקה ובתעשיות הבטחוניות.

בפתיחת הארוע הכריז מנהל חטיבת הענן (3DEXPERIENCE Works) ולשעבר מנכ"ל Solidworks, ג'יאן פאולו באסי, שב-1 ביולי 2023 יקבלו כל משתמשי Solidworks גישה מלאה אל שירותי הענן של החברה, ויוכלו להשתמש בתשתית הענן לבצע עיבוד מטלות מורכבות, העברת תכנונים בין צוותים ואפילו בין ספקים ובין לקוחות. החיבור לענן יעניק למשתמשים גישה גם אל תוכנות הסימולציה והתכנון האחרות של החברה, באופן שיאפשר להם לבצע תכנון מלא של אורך חיי המוצר, סימולציות תרמיות, חשמליות ועוד – על-גבי המוצרים המתוכננים ב-Solidworks.

המטרה: להיות חלק משרשרת האספקה של הלקוחות

"החל מהתאריך הזה, הענן הוא חלק בלתי-נפרד מ-Solidworks", הכריז באסי. יו"ר ומנכ"ל החברה, ברנרד שרלס, גילה בשיחה עם Techtime שאחד מיעדי המהלך הוא בניית סביבת עבודה שיתופית, שבה יוכלו לקוחות החברה ושותפיהם העסקיים להחליף תכנונים ומוצרים. ממש כמו שנעשה בפלטפורמות IP בתעשיית השבבים. שרלס: "אנחנו נהיה חלק משרשרת האספקה של הלקוחות, וחלק מהמסחר יעבור דרכנו. להערכתנו הפעילות הזאת תהיה בעתיד מרכיב משמעותי בהכנסות דאסו סיסטמס. כבר היום מתבצעת פעילות כזאת בקרב כמה מהלקוחות הגדולים ביותר שלנו, ואנחנו רואים שהם רוצים להרחיב אותה".

מנכ"ל Solidworks, ג'יאן פאולו באסי, מכריז על מעבר לענן
מנכ"ל Solidworks, ג'יאן פאולו באסי, מכריז על מעבר לענן

דאסו סיסטמס מעסיקה כ-20,000 עובדים. בשנת 2022 צמחו מכירותיה בכ-9% והסתכמו בכ-5.67 מיליארד אירו. בתקופה הזו צמחו מכירות שירותי הענן בכ-22% והיו אחראיות לכ-23% מהמכירות. לאור התמקדות החברה בחזון החדש של תאומים דיגיטליים כאבן הבניין המרכזית של תכנון מוצרים חדשים, היא ביצעה שינויי גברי בהנהלה: המייסד צ'רלס אדלשטיין פרש מניהול החברה והתמנה ליו"ר של כבוד ולדירקטור. כיום החברה מנוהלת על-ידי ברנרד שרלס והמשנה למנכ"ל, פסקל דלוז.

החזון של שרלס חורג בהרבה מעבר לשילוב תוכנת ה-CAD בשאר מוצרי החברה. "כאשר מתכננים היום מוצר חדש, צריך לחשוב על כל מחזור החיים ועל ההשפעה הסביבתית הכוללת שלו, ובשביל זה יש צורך בתאומים דיגיטליים (Virtual Twins)". במסגרת המהלך, החברה החלה בפרוייקט בניית בסיס נתונים גדול של רכיבים מכניים, פיתוח תוכנת פיענוח המקבלת תוצרי סריקה תלת מימדית של גופים ומפיקה מהם את המיפרט הטכני. במקביל, היא מפתחת תאום דיגיטלי לארגונים, לא רק למוצרים. "אנחנו מעבירים את טכנולוגיית התאומים הדיגיטליים מרמת המוצר אל רמת הארגון, תחת השם Business Experience".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: SolidWorks , דאסו סיסטמס