נפתחה ההרשמה למחזור הבא של קרן BIRD HLS

19 פברואר, 2023

הקרן תחלק מענקים לפרויקטים משותפים של חברות ישראליות ואמריקאית בתחומים כמו אבטחת תשתיות קריטיות, ערים חכמות, הגנת גבולות, ביטחון ימי ועוד. עד היום, חילקה הקרן מענקים בסך כולל של 24.5 מיליון דולר

[בתמונה: כוחות חירום והצלה הישראלים בפעולה? קרדיט צילום: טל קלם, ראש תכנית BIRD HLS]

קרן BIRD, הקרן הדו-לאומית למו"פ של ישראל וארצות הברית, פרסמה היום קול קורא ובו היא מזמינה חברות טכנולוגיה ישראליות הפועלות בתחום ביטחון הפנים (HLS) להגיש הצעות לפרויקטיי מחקר ופיתוח משותפים עם חברה אמריקאית. כל פרויקט מאושר יזכה למענק של עד מיליון דולר, עד 50% מתקציב הפרויקט. המועד האחרון להגשת הבקשות הינו 24 באפריל, 2023.

תכנית BIRD HLS היא קרן ייעודית המתמקדת בתחום ביטחון המולדת,  כחלק מההסכם לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי בנושאי ביטחון הפנים בין ממשלות ישראל וארצות הברית. היא הוקמה לפני 7 שנים ביוזמת של המשרד לביטחון לאומי הישראלי ושל המינהל הטכנולוגי במשרד האמריקאי לביטחון המולדת ((DHS S&T, מתוך מטרה לעודד פיתוח טכנולוגיות חדשניות לצרכי כוחות החירום וההצלה, זאת בהתאם לצרכים ותחומי החדשנות שהוגדרו על ידי שתי המדינות.  עד היום, אושרו במסגרת התכנית 12 פרויקטים בסכום כולל של 24.5 מיליון דולר. 

תכנית BIRD HLS מכוונת לחברות ישראליות ואמריקאיות המפתחות טכנולוגיות מתקדמות, מוצרים או שירותים, שיכולים לתרום ליכולות של כוחות החירום וההצלה, כגון אבטחת תשתיות קריטיות ומתקני ציבור,  ערים בטוחות ומאובטחות, הגנת גבולות כולל ביטחון ימי, מערכות אוויריות בלתי מאוישות, ביומטריה, מערכות סריקה ורובוטיקה, מערכות שליטה ובקרה, ניתוח וידאו, תקשורת, חיישנים לבישים, איתור וזיהוי מפגעים מרחוק, ציוד מגן אישי, וכו'.

בוועד המנהל של התכנית יושבים נציגי המינהל הטכנולוגי במשרד האמריקאי לביטחון המולדת ((DHS S&T, ונציגי לשכת המדען הראשי של המשרד לביטחון לאומי בישראל. החברות המתמודדות בתכנית יציגו את הפרוייקטים בפני נציגי המשרד לביטחון לאומי ונציגי כוחות החירום וההצלה בישראל. הפרוייקטים יחשפו גם בפני הנציגים האחראים על החדשנות במשרד לביטחון המולדת של ארה"ב. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: ביטחון מולדת , קרן בירד