לאחר שנת שיא, קמטק צופה נסיגה בהכנסות

19 פברואר, 2023

החברה סיימה את 2022 עם הכנסות שיא של 321 מיליון דולר, ואולם ברבעון הראשון צופה ירידה של 12% על רקע התנאים המקרו-כלכליים. בחברה יתמקדו בהפחתת ההוצאות התפעוליות

חברת קמטק (Camtek), המספקת מערכות בדיקה ומדידה לייצור שבבים, דיווחה בסוף השבוע על הכנסות של 82.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של 11% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. ברמה השנתית, הכנסותיה לשנת 2022 הסתכמו בשיא של 321 מיליון דולר, גידול של 19% לעומת 2021. הרווח הנקי (על בסיס GAAP) ב-2022 הסתכם ב-79.9 מיליון דולר.

שוק המארזים המתקדמים ממשיך להיות שוק היעד העיקרי של החברה, כאשר ברבעון הרביעי הוא היה אחראי על כ-60% מהכנסותיה. ברמה הגיאוגרפית, 80% מהכנסות הגיעו מלקוחות באסיה. החברה מדווחת גם על חדירה הולכת וגוברת לתחום מחשוב עתיר-ביצועים (HPC). בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח, ציין מנכ"ל החברה, רפי עמית, כי קמטק השלימה ב-2022 פיתוח של מספר מוצרים שיושקו במהלך השנה הקרובה.

זו השנה החמישית ברציפות שבה רושמת קמטק הכנסות שיא, ובשנתיים האחרונות החברה הכפילה את הכנסותיה ושילשה את הרווח התפעולי. היא הוסיפה בשנה האחרונה כ-50 לקוחות חדשים לבסיס לקוחותיה, שמונה כ-250 לקוחות.

שוק הציוד לייצור שבבים יירד ב-20%-30%

ואולם, החברה צופה כי שנת 2023 תסמן נסיגה בתעשיית הציוד לייצור שבבים, וזאת על רקע ההרעה בתנאים המקרו-כלכליים. המנכ"ל עמית: "הכלכלה העולמית צפויה להאט ב-2023, מה שישפיע על שוק הציוד לייצור שבבים, ובפרט תחום הזכרונות. כמו כן, יש גם להמתין ולראות כיצד ישפיעו המגבלות החדשות שהטילה ארצות הברית על סין." ואמנם, קמטק צופה ברבעון הראשון של 2023 הכנסות של 71-74 מיליון דולר, תחזית המשקפת בנקודת האמצע ירידה של 6% לעומת השנה שעברה וירידה של 12% לעומת הרבעון הקודם.

עם זאת, בחברה צופים שיפור במחצית השנייה של השנה, ובכל מקרה מעריכים כי החברה, בשל דריסת הרגל והמיצוב הטכנולוגי שלה בשוק, תצליח להציג ביצועים גבוהים יותר לעומת המגמה הכללית בשוק הציוד, שצפוי לרדת ב-20%-30% בשנה הקרובה.

אם בשנתיים האחרונות הוצאות החברה התמקדו בתמיכה בקצב הצמיחה המהיר של החברה, הרי שכעת, לאור השינויים בתנאים הכלכליים, בקמטק יתמקדו ביוזמות להפחתת ההוצאות התפעוליות והתאמת המלאים לרמות הביקוש הנוכחיות. עם זאת, בחברה לא רמזו על כוונה לבצע פיטורים.

חברת קמטק מספקת ציוד בדיקה ומדידה לקווי ייצור של תעשיית השבבים, עם התמחות בשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, רכיבי CMOS Image Sensors, MEMS ורכיבי RF.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , צב"ד

פורסם בתגיות: קמטק