פולקסווגן בוחנת פלטפורמות נוספות לשילוב אינוויז

2 מרץ, 2023

מעוניינת לשלב את חיישן ה-LiDAR בפלטפורמה אוטונומית הנמצאת בפיתוח. מנכ"ל אינוויז, עומר כילף: "ברגע שאתה נכנס למערך אחד של היצרנית, קל יותר להטמיע את ה-LiDAR גם בדגמים נוספים"

בתמונה למעלה: מנכ"ל אינוויז, עומר כילף. צילום: Techtime

חברת אינוויז (Innoviz) נמצאת במגעים עם יצרנית הרכב פולקסווגן (Volkswagen) להטמעת חיישן ה-LiDAR של החברה בשתי פלטפורמות נהיגה נוספות – כך גילה אתמול מנכ"ל החברה עומר כילף בשיחת ועידה עם משקיעים לאחר פרסום הדו"ח השנתי. עוד חשף כילף כי החברה מצויה במגעים ראשונים (RFI) עם יצרנית רכב לאספקת כמה מיליוני מערכות LiDAR. כילף ציין כי זהות היצרנית, לכשתיוודע, "תעורר התלהבות, וכנראה גם הפתעה".

אינוויז זכתה בחוזה התכנון הראשון עם פולקסווגן במאי 2022, להטמעת חיישן ה-LiDAR ותוכנת החישה בפלטפורמת נהיגה אחת ברמה של L2+/L3 אשר מותקנת במספר דגמים של מספר מותגים של הקבוצה. כעת, בוחנים בפולקסווגן את שילוב ה-LiDAR מהדור השני של אינוויז בעוד שתי פלטפורמות רכב. ל-Techtime נודע כי מדובר בפלטפורמת נהיגה קודמת של פולקסווגן, ובעוד פלטפורמה שיצרנית הרכב מפתחת במטרה להגיע לרמות אוטונומיות גבוהות. במקור היא לא תכננה לשלב בה חיישני LiDAR.

העובדה שמנכ"ל החברה בחר לתת פומבי למגעים, מעידה שככל הנראה הם הגיעו לשלב מתקדם מאוד ובעלי סבירות הבשלה גבוהים. כילף: "הרחבת צבר ההזמנות שלנו מול אחד מלקוחותינו הגדולים מחזקת את הנחת המוצא שלנו לגבי הטווח הארוך: מרגע שאתה כבר 'על המדף' עם יצרנית רכב, יותר קל עבורה להכניס אותך לעוד תוכניות ועוד כלי-רכב ועל-ידי כך מתרחב האימוץ של טכנולוגיית LiDAR. לכן כל זכיית תכנון עם יצרנית רכב חדשה עשויה להוביל לשנים, ואף לעשורים של צמיחה".

צבר הזמנות של 6.9 מיליארד דולר

חברת אינוויז פיתחה LiDAR מצב מוצק (Solid State) עבור תעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך לבצע סריקת לייזר ללא חלקים נעים. בחודש דצמבר 2022 החברה דיווחה שיצרנית רכב גדולה מאסיה בחרה בחיישן הדור השני שלה, InnovizTwo. החוזה אמור להתחיל להניב הכנסות ב-2024.

זו יצרנית הרכב השלישית שבוחרת באינוויז להטמעה בדגמים מסחריים, ביחד עם BMW ופולקסווגן. בעקבות הזכייה, העלתה אינוויז את תחזית המכירות המצטברת שלה להיקף של 6.9 מיליארד דולר. בשנת 2022 הסתכמו הכנסוחתיה של אינוויז בכ-6 מיליון דולר, בעוד שההוצאות התפעוליות הסתכמו בכ-124.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-152.6 בשנת 2021. המרכיב העיקרי של ההוצאה הוא מחקר ופיתוח, שהיקפו ב-2022 הסתכם בכ-95.1 מיליון דולר.

החברה פירסמה תחזית מכירות של 12-15 מיליון דולר לשנת 2023, וביצוע השקעות בהיקף של 20-40 מיליון דולר. אינוויז נערכת לייצור סדרתי בהיקף גדול, אשר צפוי להיות מורגש בשנים 2024-25. בינתיים היא ממומנת באמצעות הון שגייסה ממשקיעים פרטיים וציבוריים: בקופתה יש כיום כ-186 מיליון דולר זמינים. אינוויז נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-549 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: אינוויז , פולקסוואגן