סטרטסיס: "השוק הדנטלי יהיה מנוע צמיחה מרכזי"

5 מרץ, 2023

החברה, שסיימה את 2022 עם הכנסות של 651 מיליון דולר, השיקה חומר מיוחד להדפסת שיניים תותבות, שאושר על ידי ה-FDA. שוק רפואי נוסף על הכוונת: הדפסת מודלים אנטומיים לצורך הכנה לניתוח

הכנסותיה של יצרנית מדפסות התלת-מימד סטרטסיס (Stratasys) ב-2022 צמחו בכ-7.2% ל-651.5 מיליון דולר – כך על פי הדו"ח השנתי שפרסמה החברה בסוף השבוע. החברה סיימה את 2022 עם הפסד נקי (על בסיס GAAP) של 29 מיליון דולר, ואולם, על בסיס Non-GAAP, שבמקרים מסוימים משקף בצורה טובה יותר את הפעילות התפעולית של החברה המדווחת, סטרטסיס עברה מהפסד נקי של 4.3 מיליון דולר ב-2021, לרווח נקי של 10.3 מיליון דולר.

סטרטסיס אינה צופה צמיחה משמעותית ב-2023 ופרסמה תחזית הכנסות של 620-670 מיליון דולר, עם רווח נקי (Non-GAAP) של 7-19 מיליון דולר. עוד נתון חשוב שעלה מהדו"ח השנתי, הוא כי הכנסותיה של החברה מיישומי ייצור היוו כשליש מכלל הכנסותיה השנתיות. סטרטסיס ממקדת את מאמציה במעבר משימוש במדפסותיה לצורך ייצור אבות טיפוס לשימוש במדפסותיה לצורך ייצור של תוצרי-קצה, כמו למשל חלפים לעולם הרכב או התעופה.

להדפיס שיניים תותבות

בהקשר זה, סטרטסיס מסמנת את השוק הדנטלי כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של השנים הקרובות. בחברה מזהים פוטנציאל בשימוש במדפסות תלת-מימד לצורך ייצור שיניים תותבות, גשרים, כתרים ועזרים כירורגיים.

לאחרונה השיקה החברה חומר פולימרי מיוחד, בשם TrueDent, שזכה לאישור FDA, המאפשר להדפיס בהדפסה אחת שיניים תותבות בעלות מראה טבעי ומבנה מדויק, וכן מדפסת ייעודית לעולם הדנטלי, DentaJet. להערכת החברה, כיום בארצות הברית, מתוך 4.2 מיליון תותבות המיוצרות בשנה רק כ-5% מיוצרות בהדפסת תלת-מימד.

מנכ"ל החברה יואב זייף [בתמונה] אמר בשיחת הוועידה עם המשקיעים כי השוק הדנטלי הוא אחד מאפיקי הצמיחה הגדולים והמבטיחים ביותר של החברה. "השוק הדנטלי הוא השוק שמייצר בנפח הגבוה ביותר חלקים באמצעות ייצור תוספתי, ואנחנו מאמינים שהוא יהיה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו בעתיד… TrueDent מאפשר קפיצת מדרגה בייעול תהליכי העבודה אשר נחוץ כדי להעביר את מרבית התעשייה מייצור מסורתי לייצור תותבות באמצעות מדפסות תלת-מימד."

יישום מדיקלי נוסף שאליו מכוונת החברה הוא הדפסת מודלים אנטומיים מותאמים-אישית כחלק מתהליך ההכנה לניתוחים מורכבים. סטרטסיס ביצעה לפני מספר חודשים השקעה של 10 מיליון דולר בחברת Axial3D מצפון-אירלנד, שפיתחה שירות ענן המאפשר להמיר סריקות הדמאה כמו רנטגן, CT ו-MRI למודלים תלת-מימדיים, שאותן ניתן להדפיס במדפסות ייעודיות של סטרטסיס, שעושות שימוש בחומרים פולימריים המדמים את המאפיינים החומריים של רקמות ואיברים שונים בגוף.

כדי להמחיש את היתרונות שבשימוש במודלים מעין אלה לצורך אבחון ותכנון מקדים של ניתוחים, סטרטסיס מתכוונת לערוך בהמשך השנה מחקר בתחום. כזכור, בספטמבר 2021 נעשה שימוש במדפסות של סטרטסיס כדי להדפיס מודלים תלת-מימדיים כחלק מתהליך ההכנה לניתוח מורכב ב"סורוקה" שבו הופרדו שתי תינוקות שנולדו כשהן מחוברות בראשן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: סטרטסיס