תא"ל (במיל') רועי ריפטין מונה למנכ"ל חברת אקסון ויז'ן

7 מרץ, 2023

אקסון מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לשיפור דיוק של מערכות צבאיות. לפני כן שימש ריפטין כמנכ"ל חברה בטחונית אחרת, ניר-אור

תא"ל במיל' רועי ריפטין [בתמונה], ששימש כקצין תותחנים ראשי, מונה למנכ"ל חברת אקסון ויז'ן (Axon Vision), חברה בטחונית המתמחה בפיתוח ויישום פתרונות בינה מלאכותית עבור פלטפורמות בטחוניות. ריפטין מחליף בתפקיד את רז רודיטי, שניהל במקביל בשלוש השנים האחרונות גם את רייזור לאבס הבורסאית, שעוסקת גם כן בפיתוח פתרונות AI.

ריפטין (55) שימש קודם לכן במשך שלוש שנים כמנכ"ל החברה הבטחונית ניר אור מקבוצת אימקו, שאף ביצעה באחרונה פרויקט משותף עם אקסון ויז'ן. בין 2016-2020 שימש כסמנכ"ל פיתוח עסקי של ברנד תעשיות. 

חברת אקסון ויז'ן, שהוקמה ב-2017, מפתחת פתרונות המבוססים על בינה מלאכותית, ומאפשרים להגביר את השרידות והקטלניות של פלטפורמות צבאיות וצוותי קרב, באוויר בים וביבשה. הפתרונות של החברה מאפשרים למקסם את התפקוד של המפקדים והמפעילים ולספק לצוות הלוחם מידע מעובד ומעודכן בזמן אמת, לשם קבלת החלטות מיטבית ושיפור המודעות המצבית. פתרונות החברה משמשים את צה"ל וכוחות נוספים ברחבי העולם. 

בחודש יוני 2022 אקסון ויז'ן וניר-אור חשפו פיתוח משותף של מערכת בקרת וידיאו מבוססת בינה מלאכותית לכלי-רכב קרביים משוריינים (רק”מ). הפתרון, EdgeRCWS, מתבסס על מערכת הווידיאו של ניר-אור והאלגוריתמיקה של אקסון-ויז’ן, והוא מסייע לשפר את המודעות הסביבתית של הרק”מ בשדה הקרב, ולזהות ולהתביית על מטרות באופן אוטונומי.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מינויים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אקסון ויז'ן , ניר-אור , רועי ריפטין