אלטק מפתחת מכונה לייצור מעגלים מודפסים

16 מרץ, 2023

רשות החדשנות אישרה את הפרוייקט בהיקף של קרוב למיליון דולר. היעד: קו ייצור אוטומטי למעגלי PCB מתקדמים. סיימה את 2022 עם צמיחה של 17% במכירות וגידול של 70% בצבר ההזמנות

בתמונה למעלה: מנכ"ל חברת אלטק, אלי יפה, על רקע קו ייצור של החברה בפתח תקווה. צילום: Techtime

חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה מפתחת מכונה לייצור מעגלים מודפסים, במסגרת תוכנית רב שנתית של החברה שנועדה לשדרג את התשתיות ולבנות קווי ייצור אוטומטיים שיהיו פחות תלויים בבני אדם. פרוייקט הפיתוח קיבל לאחרונה אישור מרשות החדשנות, אשר תשתתף בכ-40% מתוך תקציב פיתוח מאושר של כ-800 אלף דולר. הפרוייקט החל בינואר 2023 ואמור להסתיים עד סוף השנה. מנכ"ל חברת אלטק, אלי יפה, סיפר ל-Techtime שתקציב הפיתוח יהיה גדול יותר מהסכום שקיבל את אישור רשות החדשנות, ושהחברה קיבלה גם זכות למכור את המכונה ליצרני מעגלים מודפסים, במידה והפיתוח יצליח.

יפה: "בתחילת 2022 החלטנו להאיץ את תוכנית ההשקעות שלנו בפיתוח תשתיות ייצור מתקדמות. השלב הראשון של התוכנית כולל השקעה בהיקף כולל של כ-8 מיליון דולר. בסיומו נקים קו ייצור חדש שיאפשר לנו לשפר את יעילות הייצור ולהיכנס לטכנולוגיות מתקדמות יותר. הטכנולוגיות החדשות יגדילו את הריווחיות. כעת המטרה שלנו היא להגיע לרווח גולמי של 24% בתוך שנתיים-שלוש, בהשוואה לרווח גולמי של 21% בשנת 2022".

צמיחה בשוק ה-PCB ליישומים קריטיים

מבחינת יפה, אחת מההתפתחויות החשובות ביותר היא עמידה ביעד מכירות של יותר מ-10 מיליון דולר לאורך שני רבעונים רצופים. לדבריו, הצמיחה היא תוצאה של שתי מגמות גלובליות מרכזיות אשר צפויות להימשך גם בשנת 2023: הוצאת הייצור של מעגלים מודפסים מורכבים מהמזרח בחזרה אל מדינות המערב, והצמיחה של הייצור הביטחוני והתעופתי שבו החברה מתמחה. "המצב במזרח אירופה הביא לגידול בתקציבי הרכש הביטחוני, ולהערכתנו מעגלי PCB לשוק הביטחוני אחראים לכ-60% ממכירות אלטק".

בסך הכל, בשנת 2022 צמחו המכירות של חברת אלטק בכ-17% והסתכמו בכ-39.7 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 33.8 מיליון דולר בשנת 2021. החברה סיימה את השנה עם רווח נקי של כ-3.2 מיליון דולר ועם קופת מזומנים של כ-7.4 מיליון דולר. במקביל, צבר ההזמנות צמח בכ-70%. החברה לא מדווחת מה היקף ההזמנות, אולם מסרה שכ-60% מהן הן עבור מעגלים גמישים-קשיחים (Flex-Rigid PCB). אלטק מעסיקה כ-400 עובדים ומתמחה בייצור מעגלים גמישים קשיחים ומעגלים מודפסים מורכבים. החברה נמצאת בשליטת קבוצת ניסטק (Nistec), ונסחרת בנסד”ק לפי שווי שוק של כ-25.2 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , אלטק