חברות סטארט-אפ ישראליות מוזמנות להשתתף במירוץ של מכוניות פורמולה אוטונומיות

20 מרץ, 2023

המירוץ יתקיים ב-2024 באבו דאבי, ויתחרו בו מכוניות פורמולה המופעלות באמצעות מערכות נהיגה אוטונומיות של חברות מכל העולם. הפרס למנצח: 2.25 מיליון דולר

באפריל 2024 יתקיים באבו דאבי מירוץ בינלאומי ייחודי שבו יתחרו על המסלול מכוניות פורמולה אוטונומיות. מדובר למעשה בתחרות טכנולוגית, שבמסגרתה חברות סטארט-אפ שיבחרו להשתתף במירוץ ידרשו להטמיע את הטכנולוגיה שלהן בדגם ה-Dallara Super Formula, מהדגמים המרשימים במכוניות הפורמולה בעולם, המגיע למהירות של 310 קמ"ש.

המירוץ ייערך במסלול המרוצים מרינה יאס האיקוני באבו דאבי. התחרות מאורגנת על ידי מכון ASPIRE, זרוע פיתוח התוכניות של מועצת המחקר הטכנולוגי המתקדם של אבו דאבי. בהודעה רשמית הכריז המכון כי הוא מזמין גם חברות ישראליות להשתתף בתחרות. הפרס למנצחים יעמוד על 2.25 מיליון דולר.

המארגנים יספקו את המכונית לצוותים, אשר יוכלו להיות מורכבים משיתופי פעולה בין סטארטאפים ומוסדות מחקר שונים. היוזמה היא חלק משאיפתה של אבו-דאבי לקדם מו"פ בכלי רכב אוטונומיים, כאשר הכוונה היא להקים בעתיד באבו-דאבי את ליגת המירוצים האוטונומית הראשונה בעולם. מהמכון נמסר כי החברות והפיתוחים שיבחרו להשתתף, יידרשו לעמוד בקריטריונים שיבחנו בין השאר עד כמה הם מציעים סטנדרטים משופרים עבור הספורט האוטונומי מוטורי והתחבורה המסחרית בכללותה.

לצפות במירוץ דרך המטאוורס

המירוץ יהיה פתוח לקהל שיוזמן לצפות במירוץ באיצטדיון, כמו גם דרך שימוש  במציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR). בנוסף, יוצע לצופים להיכנס ל-metaverse באמצעות טכנולוגיית VR בשידור חי ולחוות את המירוץ מכיסא הנהג.

המירוץ ייערך בשיתוף ARTC, הגוף האחראי על הגדרת אסטרטגיית המחקר של אבו-דאבי, בירת איחוד האמירויות. המוסד אחראי על מימון השקעות ועל קידום מדיניות סביב חדשנות באמירויות. המטרה של ARTC היא להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לפתח פתרונות לבעיות מאתגרות מבחינה גלובלית, ותחת הסוכנות פועלות שתי חברות פרטיות במימון ציבורי: המכון לחדשנות טכנולוגית (TII) שמתמקד בצד המחקרי, ו-Aspire, שמתמקדת בצד התעשייתי ובמסחור הפיתוחים גם דרך עריכת תחרויות בינלאומיות נושאות פרסים כספים במטרה לעודד פיתוח של טכנולוגיות חדישות ובהפיכת הפיתוחים הטכנולוגיים למוצרים מסחריים. 

מרוץ המכוניות האוטונומיות יהיה הראשון מבין סדרת מירוצי הרכב האוטונומיים בליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי שתושק בשנת 2024, אשר יכלול מרוצי שטח אוטונומיים, מרוצי רחפנים אוטונומיים ועוד. 

אצטדיון המירוצים באבו-דאבי
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חברות סטראט-אפ , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אבו-דאבי , פורמולה 1