אייסקיור קיבלה אישור סופי בסין

28 מרץ, 2023

הרגולטור הסיני אישר את השימוש במחטים המשמשות להזרמת החנקן הנוזלי אל הגידול הסרטני. ב-2022 אובחנו בסין 430 אלף מקרים של סרטן שד. לחברה הסכם הפצה עם השלוחה המקומית של מדטרוניק

מנייתה של חברת אייסקיור (IceCure), שפיתחה מכשיר להקפאה והשמדה של גידולים סרטניים, חתמה היום (ג') את המסחר בבורסת תל אביב בעלייה של 12.4%, וזאת לאחר שהחברה הודיעה שהרגולטור הסיני בתחום המכשור הרפואי (MNPA) אישר את השימוש במחטים המיוחדות שפיתחה החברה, ואשר משמשות להזרמת החנקן הנוזלי ישירות אל הגידול.

למעשה, המערכת עצמה מאושרת לשימוש בסין כבר מספר שנים, ואולם אישור המחטים התעכב תקופה ממושכת ועל כן החברה לא יכולה היתה למסחר את הטכנולוגיה בשוק הסיני. כעת, עם אישור המחטים תוכל החברה להתחיל בשיווק המערכת לטיפול בכל סוגי הסרטן הרלוונטיים שעבורם מיועדת המערכת, ובכלל זה סרטן שד, כבד, ריאות, ועצמות בשלבים מוקדמים.

מדובר בשוק יעד חדש ומשמעותי מאוד עבור החברה. כך למשל, ב-2022 בלבד אובחנו במדינה כ-430 אלף מקרים חדשים של סרטן שד. אייסקיור כבר פעילה בשווקים אחרים במזרח-אסיה, לרבות יפן. לאייסקיור הסכמי הפצה בסין עם חברת-בת מקומית של מדטרוניק ועם חברת Beijing Turing Medical Technology, שכעת יוכלו לצאת לפועל.

המתנה לאישור ה-FDA בתחום סרטן השד

אייסקיור, שהוקמה ב-2006, פיתחה מערכת הפועלת בשיטה הקרויה Cryoablation, שבה משמידים את הגידול באמצעות הקפאה. המערכת של אייסקיור מאפשרת לבצע את ההליך באופן זעיר-פולשני, וזאת באמצעות החדרה של מחט דקיקה (המוגנת ב-11 פטנטים) שאותה מנווט הרופא אל הגידול באמצעות הנחיה של אולטרה-סאונד (או CT אם מדובר בגידולים בכבד, בריאות ובעצמות). לאחר הגעת המחט אל הגידול היא מקפיאה אותו באמצעות הזרמה של חנקן נוזלי אל קצה המחט שבו נמצא הגידול, וזאת מבלי לפגוע ברקמות הבריאות שמסביב.

הטיפול אורך כ–20-40 דקות לערך בהרדמה חלקית וגם אינו חייב להתבצע בחדר ניתוח. מרבית הטיפולים המתחרים מתבססים על גזים חרים כמו ארגון והליום, שהם יקרים יותר ורדיוס הפעולה שלהם קטן יותר, ועל כן הם מצריכים שימוש במחטים רבות יותר, מה שמסבך את הניווט וגם מייקר את ההליך. יש להדגיש כי השמדת גידולים סרטניים בהקפאה יעילה בעיקר בגידולים בשלבים מוקדמים, ועל כן אבחון מוקדם הוא קריטי להצלחת הטיפול.

אייסקיור מתמקדת בשנים האחרונות, ברמה העסקית והקלינית, בייעוד המכשיר לטיפול בסרטן השד בשלבים מוקדמים, מאחר שלהערכתה למכשיר שלה יש את היתרונות היחסיים הגדולים ביותר בסוג זה של סרטן, הן בשל שיעורי ההחלמה הגבוהים, כפי שעולה ממחקרים קליניים שהחברה עורכת, והן בשל העבודה כי הסרת הגידול אינה כרוכה בכריתה חלקית של השד ובפגיעה אסתטית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייסקיור , סין , סרטן