רשות החדשנות בשת"פ עם מרכז המו"פ של מדינת ניו-יורק בתחום השבבים

28 מרץ, 2023

תאתר חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום השבבים לצורך האצה ומסחור פיתוח בתחום השבבים. למכון מתקנים מתקדמים ותקציב של יותר מ-300 מיליון דולר

[בתמונה: מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין. קרדיט: חנה טייב]

רשות החדשנות הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם מרכז המו"פ המוביל של מדינת ניו-יורק, NY CREATES (מרכז ניו-יורק למחקר, צמיחה כלכלית, טכנולוגיה, הנדסה ומדע), המתמקד בפיתוח בתחום הסמינקונדקטור. במסגרת שיתוף הפעולה, רשות החדשנות תאתר עבור NY CREATES פיתוחים טכנולוגיים ישראליים שמתאימים לתחומי פעילותו, בעיקר כאלו העוסקים בתחום הסמיקונדקטור – ותעניק מימון לחברות הישראליות שישתתפו בתכנית. NY CREATES, מצדו, יחבר את החברות הישראליות עם גורמים אמריקניים רלוונטיים. 

NY CREATES הוא מרכז עולמי מוביל למחקר ופיתוח ומשמש כמנחה מסחור בטכנולוגיות שבבים דיגיטליות, אנלוגיות והספק מתקדמות. המכון מספק ליזמים תמיכה בשלבי פיתוח הרעיונות, האינקובציה ומציאת המשקיעים. עם תקציב תפעולי של כ-300,000,000 דולר בשנה שהולך וגדל,NY CREATES משמשת כמשאב לפיתוח שותפויות ציבוריות, פרטיות ואקדמיות בתוך ניו יורק, ולקידום פרויקטים של חדשנות ומסחור המושכים השקעות, יוצרים גידול במשרות טכנולוגיות מתקדמות ומסייע לקידום שותפויות ומאמצי מחקר בינלאומיים המניעים תעשיות העוסקות בננו-אלקטרוניקה ובטכנולוגיות אנלוגיות ודיגיטליות מתקדמות.

ההסכם בין הרשות לבין NY CREATES נחתם בשיתוף עם לשכת ענייני החוץ של מדינת ניו יורק ובמהלך ביקור משלחת משותפת של הלשכה ושל NY CREATES בישראל. הסכם זה נחתם במסגרת פעילות רשות החדשנות לקידום מו"פ ותוכניות הרצה בשיתוף מכוני מחקר ופיתוח בין-לאומיים.

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין, הסביר כי רשות החדשנות זיהתה הזדמנות לשיתוף פעולה עם מרכז המו"פ המוביל על רקע משבר שרשרת האספקה ​​העולמית בתחום המוליכים למחצה והרוח הגבית שממשלת ארצות הברית מעניקה להשקעות במגזר זה. "ההסכם יאפשר לחברות ישראליות מתחום המוליכים-למחצה לפעול בכמה מהמתקנים המובילים בעולם ולקבל חשיפה טובה יותר לשוק האמריקני ולגופים בין-לאומיים רלוונטיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: NY CREATES , רשות החדשנות