תוך שנה הכפילה סרגון את הכנסותיה בארה"ב

2 מאי, 2023

החברה דיווחה על הכנסות של 83.4 מיליון דולר ברבעון 1 ושיפור ברווחיות. בצפון אמריקה הכנסותיה גדלו מ-13.3 מיליון דולר ל-26.4. "אנחנו לא מרגישים את החולשה בתעשייה." החברה עשויה להעלות את התחזית השנתית

על רקע סימני החולשה בשוק הטלקום העולמי, דווקא הדו"ח אמש (ב') של סרגון (Ceragon) צייר תמונה חיובית של צמיחה בהכנסות ושיפור עקבי ברווחיות. החברה, המספקת מערכות תמסורת אלחוטית לרשתות תקשורת, דיווחה על הכנסות של 83.4 מיליון דולר, גידול של 18.6% בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווחיות של החברה השתפרה משמעותית מ-27.5% בשנה שעברה ל-33.8% ברבעון האחרון, וזאת על רקע גידול בהכנסות בארצות הברית והפחתה בעלויות שרשרת האספקה. בשורה התחתונה, רשמה סרגון רווח נקי (Non-GAAP) של 3.6 מיליון דולר. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח, ציין המנכ"ל דורון ארזי כי הוא מאמין שהחברה תוכל לסיים את 2023 עם שורה תחתונה חיובית גם לפי חישוב GAAP, שהוא בעל החשיבות הגדולה יותר בקרב אנליסטים בשוק ההון. עוד ציין ארזי כי על רקע המומנטום העסקי, החברה שוקלת לעדכן כלפי מעלה את התחזית השנתית אם המגמה הזו תימשך.

ארזי: "אנחנו לא חווים את הירידה בהוצאה והלחצים שחברות אחרות בתעשיית הטלקום מעידות עליהם. למעשה, הביקוש לפתרונות שלנו ממשיך להיות חזק, והמכירות שלנו השתפרו בכל האזורים, ובמקביל הנגישות של שרשרת האספקה ממשיכה להתייצב. המגמות שאנחנו רואים מעודדות. אנחנו פחות מושפעים מהתנאים המקרו-כלכליים, בעוד חברות אחרות מעידות על חולשה ותנודתיות בדפוסי הרכישה של הלקוחות."

הנתון המעודד ביותר הוא הגידול העקבי במכירות בארצות הברית, שוק מפתח על רקע המשך פריסת תשתיות הדור החמישי. ההכנסות בארצות הברית ברבעון הראשון הסתכמו ב-26.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-17.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-13.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022. כלומר, תוך שנה הכפילה סרגון את הכנסותיה בצפון אמריקה, שכעת מהווה את שוק היעד הגדול ביותר, כ-32% מכלל ההכנסות.

עוד תולה תקווה החברה במערכת-על-שבב (SoC) שהיא מתכננת להשיק בשנה הבאה. "אנחנו מאמינים שזה יקנה לנו עמדה של ראשונים בשוק ויתרון של 2-3 שנים על פני המתחרות, יסייע להגדיל את הביקושים – ויהיה בעל השפעה טרנספורמטיבית על התעשייה ונתח השוק שלנו."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , דור חמישי , חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: דורון ארזי , סרגון