גם בים: סמראט-שוטר מפתחת כוונת מדויקת גם לירי בלב ים

3 מאי, 2023

מערכת בקרת האש של החברה מתבייתת על המטרה באמצעות AI וממקסמת את יכולות הדיוק. כעת מפתחת החברה גרסה שתאפשר להתגבר על התנודות בים

לקראת תערוכת DEFEA ביוון שבה תשתתף, חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) מקיבוץ יגור חושפת כי היא נמצאת כעת בתהליכי פיתוח מתקדמים של אפליקציה ימית למערכת בקרת הירי החכמה שלה, Smash, שמותקנת על גבי נשק קל ובאמצעות טכנולוגיות של בינה מלאכותית ועיבוד תמונה משפרת באופן מקסימלי את רמת הדיוק, עד כי המוטו של החברה הוא "פגיעה במטרה בכדור אחד" (One Shot – One Hit).

כפי שמסבירים בחברה, האפליקציה הימית שבפיתוח נוצרה מתוך מטרה להתמודד עם האתגר של ירי מדויק בים, אתגר משמעותי שנובע מחוסר היציבות והתזוזה – כתוצאה מתנועת הגלים – הן של המטרה והן של היורה. האפליקציה הימית נועדה למזער את השפעת התנודות הללו ולאפשר את שחרור הכדור רק בזמן שבו מובטחת פגיעה במטרה. החברה השלימה מספר מבחנים ראשוניים, שלדבריה הציגו ביצועים מצויינים. 

חברת סמארט-שוטר הוקמה על-ידי שני יוצאי חטיבת הטילים של רפאל, המנכ”לית מיכל מור והטכנולוג הראשי אבשלום ארליך. החברה פיתחה את מערכת הבקרת-אש Smash, אשר מיועדת להתקנהבאמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער הנמצא כיום בשימוש מבצעי. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות הייחודית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ – מכיוון שברגע המתאים ההדק משתחרר באופן אוטומטי. החברה כבר מספקת את המערכות שלה לצה"ל וכן לצבאות של ארצות הברית, הודו והולנד, והן נמצאות בשימוש מבצעי נרחב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , ראיית מכונה , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: סמארט שוטר