נפתחה ההרשמה למחזור המענקים הבא בקרן בירד אנרגיה

7 מאי, 2023

הקרן תחלק מענקים בגובה של עד 1.5 מיליון דולר לפרויקטים אמריקאיים-ישראליים בתחומי אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, טכנולוגיות רכב מתקדמות, דלקים חלופיים ועוד

קרן "בירד אנרגיה" – אחת מקרנות המשנה של קרן בירד (Bird Foundation) – פרסמה "קול קורא" לקראת הסבב הבא של בחירת מיזמי הפיתוח שיזכו לתמיכה. הקרן תומכת בפרויקטים בעלי פוטנציאל מסחרי שהם שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברה אמריקאית לחברה ישראלית, או בין גוף מחקר לחברה מסחרית. הקרן תעניק מענקים בגובה של עד 1.5 מיליון דולר לכל פרויקט שייבחר.

התחומים המרכזיים בהם תומכת קרן בירד אנרגיה הינם אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, טכנולוגיות רכב מתקדמות, דלקים חלופיים, טכנולוגיות בתחום הגז הטבעי, רשת חשמל חכמה, אחסון אנרגיה, אנרגיה במשק המים, ייצור מתקדם, טכנולוגיות הקשורות לאנרגיה מתחדשת או להתייעלות אנרגטית וכן טכנולוגיות בינה מלאכותית בניהול אנרגיה. 

הדד ליין להגשת תקציר מנהלים הינו ה-29 ביוני, 2023, והצעות מלאות ניתן להגיש עד ה-10 בספטמבר, 2023. בחינת הפרויקטים נעשית על ידי משרד האנרגיה האמריקאי, משרד האנרגיה הישראלי ורשות החדשנות. ההחלטות על הפרויקטים הנבחרים יתקבלו בנובמבר 2023.

קרן בירד אנרגיה הוקמה ב-2009 כחלק מהסכם בין משרד האנרגיה האמריקאי למשרד האנרגיה הישראלי. עד היום תמכה קרן האנרגיה ב-49 פרויקטים עם השקעה ממשלתית כוללת של כ-38 מיליון דולר ב-11 מחזורים. על פי מחקר שנעשה על ידי חברת Meidata, 95 החברות הישראליות והאמריקאיות  שזכו במענקים של בירד אנרגיה גייסו בהמשך למעלה מ-927 מיליון דולר בסבבי מימון ומענקים (לא כולל הנפקות) לאחר קבלת המענק מבירד אנרגיה. 

לימור נקר-וינסנט [בתמונה], מנהלת קרן בירד אנרגיה: "זו עדות לכך שהתמיכה של הקרן מסייעת לחברות להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי שלהם ולחדור לשוק. לכן, גם השנה חברות ומוסדות מחקר ישראלים  ואמריקאים מוזמנים ליצור עימנו קשר על מנת שנוכל לסייע במציאת שותפים ולתמוך בשיתופי הפעולה ובהגשות לתכנית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: קרן בירד