ADI מקימה מרכז מו"פ באירלנד בהשקעה של 630 מיליון אירו

15 מאי, 2023

ההתרחבות באירלנד היא מרכיב בתוכנית האסטרטגית של החברה להכפיל פי שניים את כושר הייצור העצמי שלה בעולם במטרה לצמצם את התלות בספקי ייצור חיצוניים

בתמונה למעלה: מרכז הפיתוח והייצור של אנלוג דיווייסז בלימריק, אירלנד

חברת אנלוג דיווייסז (Analog Devices – ADI) מקימה מרכז מחקר, פיתוח וייצור חדש בעיר לימריק שבאירלנד, בהשקעה כוללת של כ-630 מיליון אירו. המרכז יוקם לצד מרכז המו"פ הקיים שלה, ויעסיק כ-600 עובדי מחקר ופיתוח. ההשקעה הזאת תתבצע בנוסף להשקעה של 100 מיליון אירו במרכז הקיים בלימריק, שעליה הכריזה לפני שנה.

ההתרחבות באירלנד היא מרכיב בתוכנית האסטרטגית של החברה להכפיל פי שניים את כושר הייצור העצמי שלה בעולם, במטרה לצמצם את התלות בספקי ייצור חיצוניים. היא תכפיל פי שלושה את היקף הייצור של ADI באירופה ותגדיל את מצבת העובדים ביבשת. כיום מעסיקה ADI כ-1,500 עובדים באירלנד וכ-3,100 עובדים באירופה כולה.

מרכז המו"פ באירלנד הוקם בשנת 1976 ועד היום ייצר יותר מ-1,000 פטנטים רשומים. ההשקעה באירלנד מבצעת במסגרת תוכנית IPCEI ME/CT של האיחוד האירופי, אשר נועדה לחזק את תעשיית המיקרואלקטרוניקה האירופית, ותצא לדרך לאחר קבלת אישור סופי של האיחוד האירופי. חברת ADI מתמחה בפיתוח וייצור רכיבים אנלוגיים.

החברה מעסיקה כ-25,000 עובדים בעולם ובשנת 2022 הסתכמו מכירותיה בכ-12 מיליארד דולר. במסגרת אסטרטגיית חיזוק הייצור, היא היא משדרגת כיום את מפעלה הייצור באורגון בהשקעה כוללת של כמיליארד דולר. המפעל הזה היה שייך במקור לחברת מאקסים (Maxim), אשר נירכשה על-ידי ADI בסוף 2021 תמורת כ-21 מיליארד דולר במניות. במצגת למשקיעים החברה הגדירה יעד שלפיו עד שנת 2024 היא תייצר בעצמה 70% מהרכיבים שהיא מוכרת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ADI , Analog Devices , אנלוג דיווייסז