מכירות ראשונות לחטיבת המיזעור של פי.סי.בי טכנולוגיות

18 מאי, 2023

פעילות המיזעור והמארזים המתקדמים מתבצעת באמצעות החברה הבת אינפק, שהושקה בינואר 2023. קיבלה הזמנות בהיקף של 366 אלף דולר. מכירות פי.סי.בי ברבעון הראשון צמחו ב-14% להיקף של כ-33.2 מיליון דולר

בתמונה למעלה: המחשה של פי.סי.בי טכנולוגיות ליכולות המיזעור של חטיבת iNPACK

בינואר 2023 השיקה חברת פי.סי.בי טכנולוגיות (PCB Technologies) את פעילות חטיבת iNPACK לייצור מארזים מתקדמים ומעגלים ממוזערים, לאחר יותר משנתיים של מחקר ופיתוח מאומצים. החברה דיווחה שהחטיבה קיבלה את ההזמנה הראשונה שלה, בהיקף של כ-366 אלף דולר. היא מצפה לגידול עקבי בהכנסות iNPACK והגעה להיקפים משמעותיים כבר בשנת 2023. "פעילות המזעור צפויה להגדיל את בסיס הלקוחות, לגוון את תמהיל ההכנסות, לשפר את הריווחיות ולהוביל צמיחה", אמר מנכ"ל פי.סי.בי, עובד שפירא. "קפיצת המדרגה הטכנולוגית הזאת תאיץ את תוכנית הצמיחה הרב-שנתית שלנו".

הפעילות החדשה כוללת חדר נקי ותשתיות ייצור ברמת SiP, ומתבצעת באמצעות החברה הבת אינפק טכנולוגיות (iNPACK) הנמצאת בבעלותה המלאה. בדו"ח השנתי של 2022 החברה מגלה שהיא ביצעה השקעה של כ-6.5 מיליון דולר בפיתוח הטכנולוגיות של אינפק. אינפק ממוקדת בתכנון וייצור מצעים לתעשיית המוליכים למחצה ותכנון וייצור אריזות (System In Package) בתהליכי מיקרואלקטרוניקה, ומערכות ממוזערות בטכנולוגיית Panel Level Packaging.

מגוון הטכנולוגיות של iNPACK בתחום המעגלים הממוזערים
מגוון הטכנולוגיות של iNPACK בתחום המעגלים הממוזערים

בין השאר, היא פיתחה יכולת ייצור של מעגלים מודפסים ממוזערים מאוד, ברוחב מוליך ובמירווח בין מוליכים של 25 מיקרון בלבד (1 מיל), פתרונות פיזור חום במצעים וטכנולוגיות חדשות המאפשרות לקבור רכיבים פאסיביים בתוך מעגלים מודפסים מרובי שכבות וצפופים מאוד. בשיחה עם Techtime לפני כשנה, סיפר שפירא שההשקעה ממצבת את פי.סי.בי “בחוד החנית של תעשיית מארזי המיקרו-אלקטרוניקה”. לדבריו, “אנחנו מזהים עניין גובר מצד הלקוחות בתחום הזה. הכניסה למגזר האריזות והמיזעור הוא המשך ישיר של תוכנית אסטרטגית רב-שנתית הכוללת גם הרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה”.

צמיחה של 28% בתחום ההרכבות האלקטרוניות

בדו"ח הרבעון הראשון 2023 החברה דיווחה על צמיחה של 14% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, להיקף של כ-33.2 מיליון דולר. רוב הגידול מיוחס לעלייה של 28% במכירות מגזר ההרכבות האלקטרוניות, מכ-14.5 מיליון דולר אשתקד לכ-18.6 מיליון דולר השנה. בתחום המעגלים המודפסים והמצעים שמרה החברה על הכנסות בהיקף של כ-16 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד (16.5 מיליון דולר). צבר ההזמנות של החברה מסתכם בכ-92.4 מיליון דולר.

הוצאות מכירה, שיווק הנהלה וכלליות צמחו ברבעון לכ-3.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-2.9 מיליון דולר אשתקד, עקב גידול במצבת העובדים בתחום השיווק והמכירות. חברת פי.סי.בי מספקת שירותי תכנון וייצור מעגלים מודפסים (PCB) בסדרות קצרות ובינוניות, שירותי הרכבת כרטיסים אלקטרוניים ומערכות, ומיזעור ומירואלקטרוניקה (אינפק). כיום היא מעסיקה כ-750 עובדים בשני אתרים: מגדל העמק וראש העין (אתר החברה הבת AMS). בשנת 2022 הסתכמו מכירותיה בכ-128.4 מיליון דולר. היא נמצאת בשליטת קרן פימי (48%) ונסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-160 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אינפק , ייצור וקבלנות משנה , פי.סי.בי טכנולוגיות