תעשיית החלל הישראלית נמצאת עדיין רק בתחילת דרכה

22 מאי, 2023

ליאור הרמן, בכנס ספייס-טק סאמיט: "כלכלת החלל העולמית מגלגלת כ-450 מיליארד בשנה. כלכלת החלל הישראלית, לעומת זאת, עדיין מבוססת על כמה עשרות חברות צעירות"

בתמונה למעלה: המחשת קונספט של התעשייה האווירית ללווייני תקשורת דיגיטליים

אחד מהנושאים הבולטים בוועידת Space Tech Summit שהתקיימה היום (ב') בביתן אקספו תל אביב, היה מצבה הרעוע של תעשיית החלל הישראלית, אשר למרות הסביבה הטכנולוגית המתקדמת ה אופפת אותה, אינה מצליחה לתפוש מקום בעולם כתעשייה צומחת. מייסד שותף בקרן ההון סיכון Type5, אשר פעילה בתחומי התעופה והחלל, ליאור הרמן, אמר ששוק החלל הישראלי מגלגל רק כמה עשרות מיליוני דולרים בודדים בשנה.

הרמן: "זהו סכום זעום בהשוואה לפוטנציאל הטמון בתחום הזה לישראל. "כלכלת החלל העולמית עשויה להגיע עד סוף העשור לשווי של טריליון דולר. כיום היא מגלגלת כ-450 מיליארד בשנה. כלכלת החלל הישראלית, לעומת זאת, מבוססת על מספר מצומצם של כמה עשרות חברות צעירות בלבד. מנכ"לית איגוד ההייטק הישראלי, מאיה שוורץ, העלתה בעיה רגולטורית המפריעה להתפתחות תעשיית חלל מקומית: היעדרו של חוק חלל אזרחי והתקנות הקיימות היום לייצוא טכנולוגיות דו-שימושיות מעכבים כיום את צמיחת חברות החלל הישראליות.

לדעתה, גם תעשיית ההייטק לא מודעת מספיק לפוטנציאל של תחום החלל. "חברות יצרניות ישראליות אשר נשחקו במשך השנים צריכות לפתח מוצרים ושירותים לתחום החלל. הכוונה היא בעיקר בחברות אשר הן כבר פעילות בשוק התעופה, ויש להן את כל האישורים הנדרשים בעולם התעופה. הן יכולות לחבור לחברות סטארט-אפ מתחום החלל, ולהמציא את עצמן מחדש. זה עשוי להיות ההבדל בין נסיקה מחודשת או דעיכה", אמרה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל