אימג'סאט שיגרה את הלוויין Runner

13 יוני, 2023

זהו הלוויין הראשון במשפחה חדשה של לווייני תצפית קטנים וזולים יחסית. הוזמן על-ידי ממשלת צ'ילה, אשר תקבל בעתיד שני לוויינים נוספים מסוגו

בתמונה למעלה: לוויינים שונים מועמסים על חרטום המשגר פאלקון 9, בהם הלוויין Runner-1 (משמאל)

חברת אימג’סאט (ImageSat International – ISI) מאור יהודה שיגרה היום (ג') לפנות בוקר לחלל את הלוויין Runner-1 עלגבי משגר פאלקון 9 של חברת SpaceX, מאתר השיגור שבבסיס חיל החלל האמריקאי ונדנברג בקליפורניה. לפני הצהריים החברה דיווחה שהשיגור עבר בהצלחה: הלוויין נכנס למסלול הקפה מסביב לכדור הארץ והחל לשדר נתונים. 

כעת הוא נכנס לסדרה של בדיקות תקינות ורמת ביצועים אשר צפויה להימשך מספר חודשים. עם השלמתן הוא יתחיל לספק שירותים עבור צ'ילה. הלוויין פותח בשיתוף פעולה עם חברת Terran Orbital האמריקאית, ומבוסס על פלטפורמה חללית של Terran Orbital ומטעד ומערכת ניהול משימה אלקטרו-אופטית של ISI. 

מדובר בלוויין הראשון במשפחת לוויינים במשקל ועלות נמוכים יחסית, אשר מספקים שכבת שירות נוספת מעבר ללווייני תצפית גדולים. לווייני Runner מיועדים לניטור תשתיות, אסונות טבע, שינויי אקלים, ארועים בטחוניים וכדומה. הלוויינים מספקים יכולות צילום בצבע ומולטי-ספקטרלי של רצועות ברוחב 5.5 ק"מ וברזולוציה של 70 ס"מ. השיגור נעשה במסגרת תוכנית החלל הלאומית של צ'ילה, שבה זכתה ISI לאחר מכרז בינלאומי. בשנים הקרובות היא תספק לצ'ילה שני לווייני Runner נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ISI , אימג'סאט , לוויינים