גרהאם מונסן: "שוק הרכיבים צפוי להתייצב בסוף 2023"

25 יוני, 2023

סגן נשיא מאוזר EMEA: "המכירות שלנו באירופה צמחו בשנת 2022 בכ-30%. כרגע אנחנו רואים תיקונים בשרשרת האספקה בעולם, אבל הפגיעה הזאת מורגשת בעיקר באסיה ופחות באירופה ובישראל"

בתמונה למעלה: גרהאם מונסן, סגן נשיא ללקוחות EMEA בחברת מאוזר. צילום: Techtime

הטלטלה שעברה על שוק הרכיבים בשנתיים האחרונות יצרה מציאות חדשה המאופיינת בשינויים חדים בביקוש ובצריכה, אשר מקשים מאוד על עריכת תחזיות ארוכות טווח. כך הסביר ל-Techtime סגן נשיא ללקוחות EMEA בחברת מאוזר (Mouser), גרהאם מונסן. לדבריו, "בשנתיים האחרונות, אירופה (וישראל בתוכה) הוא האזור הצומח ביותר בעולם בתחום רכש הרכיבים.

"המכירות שלנו באירופה צמחו בשנת 2022 בכ-30%. כרגע אנחנו רואים תיקונים בשרשרת האספקה בעולם והתקצרות זמני האספקה (lead times). הפגיעה הזאת חזקה בעיקר באסיה מכיוון שהתעשייה שם מתמקדת במוצרים צרכניים. אנחנו גם רואים אינפלציה בעולם ועליות ריבית, שבדרך-כלל מביאות לירידה בהוצאות הצרכניות.

"כיום, רוב הרכיבים שנתין להזמין ממאוזר הם בעלי זמני אספקה קצרים, מלבד מוצרים נבחרים כמו רכיבי FPGA גדולים או חלק מהמיקרובקרים. בשוק האירופי ראינו התייצבות ברבעון הראשון 2023, לאחר צמיחה חזקה מאוד בשנים 22\2021. הצטברות מלאים אצל הלקוחות, חווינו התייצבות ברבעון הראשון 2023, וצופים שוק חלש ברבעון השני והשלישי 2023.  אנחנו צופים חזרה לצמיחה ברבעון האחרון של 2023, או לכל המאוחר ברבעון הראשון 2024".

"ישראל היא שוק של אנשים"

מונסן אמר שהשוק היום דינמי בהרבה ממה שהיה בעבר, "ולכן קשה מאוד לספק תחזיות ארוכות טווח". למרות שהשוק הישראלי נחשב במאוזר לחלק מהשוק האירופי ואחראי לכ-9% מהמכירות באירופה, יש לו מאפיינים ייחודיים: "הוא בעל התמחות טכנולוגית גבוהה ונמצא בצמיחה. ישראל היא שוק של אנשים. יש כאן משקל חשוב מאוד ליחסים האישיים".

על הרקע הזה פועלת מאוזר בישראל במתכונת יוצאת דופן: אין לה משרד בישראל. הפעילות המקומית מתבצעת באמצעות חברת MI Catalog (קיצור של Mouser Israel Catalog), שהיא חברה ישראלית אשר יושבת ברעננה ונמצאת בבעלות משה אלבס. החברה מספקת סיוע הנדסי ללקוחות בישראל ומטפלת בנושאי עיבוד ההזמנה, שחרור מהמכס והעברת המוצרים ללקוחות.

אתם מרגישים את השפעות המלחמה באוקראינה?

מונסן: "למלחמה יש השפעה עצומה. עלויות האנרגיה הוכפלו והדבר משפיע על ההתנהלות של כל העולם העסקי. כל הלקוחות שלנו בודקים את העלויות ומחפשים דרכים להפחית אותן".

מה הן ההתפתחויות המרכזיות במאוזר?

"ב-18 החודשים האחרונים הכפלנו את היקף המלאי שלנו. כעת אנחנו נמצאים בשלבי בנייה מתקדמים של מחסן רכיבים חדש בפורט-וורת, טקסס, אשר יהיה מוכן בתחילת 2024. הוא יצוייד במערכות שינוע ואיסוף אוטומטיות, ויספק לחברה שטח איחסון רכיבים של כ-1.4 מיליון מ"ר, שבהם יישמר מלאי של כמיליון מק"טים. ברגע שהוא יהיה מוכן, נמלא אותו ברכיבים. מאוזר משקיעה במלאי. חשוב לנו להביא מוצרים חדשים לשוק מכיוון שהלקוחות מעוניינים לבצע רכישה מלאה מנקודה אחת, ולכן אנחנו מספקים הרבה מאוד פתרונות. הלקוחות שלנו יכולים למצוא יותר מ-6.8 מיליון רכיבים מתוצרת כ-1,200 יצרנים שונים. פיתחנו גם כלים המסייעים ללקוח בתהליך הבחירה והרכש. מהנדסע יתוח יכולים למצוא באתר מאוזר את כל מה שהם צריכים, מתי שהם צריכים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: מאוזר