Xtend תייצר 1,000 רחפנים – מרביתם למשרד ההגנה האמריקאי

10 יולי, 2023

קיבלה אישור עמידה בתנאי החוק הפדרלי לרכש בטחוני. תספק שלושה דגמים: רחפן פינוי מטענים, רחפן ליירוט רחפני אויב ורחפן המסוגל לחדור לתוך מבנים בשטח אורבני

חברת Xtend הודיעה כי הרחפנים מתוצרתה – מדגם Wolverine, דגם Griffon ודגם Xtender – קיבלו אישור כי הם NDAA-compliance, כלומר עומדים בתנאים של החוק הפדראלי לביצוע רכש מצד משרד ההגנה האמריקאי. אישור מעין זה מתקבל לאחר שמשרד ההגנה האמריקאי בדק את רמת הגנת הסייבר של המערכות וכי הן אינן כוללות רכיבים קריטיים כמו חיישנים, מיקרו-בקרים ותקשורת שיוצרו בסין.

בעקבות האישור, צפויה החברה להאיץ את ייצור הרחפנים בארצות הברית, מתוך מטרה לייצר ב-24 החודשים הבאים כ-1,000 רחפנים. יותר ממחצית ממכסת הרחפנים הזו מיועדת למשרד ההגנה האמריקאי, והיתר לישראל ולמדינות נאט"ו אחרות. בסך הכול, הבטיחה Xtend בארבע השנים האחרונות כ-30 חוזים בטחוניים. הרחפנים למשרד ההגנה האמריקאי מיועדים, בין היתר, להתלוות ליחידות קומנדו בצבא ארה"ב ולבצע משימות כדוגמת פינוי מטענים, אבטחת שיירות, תצפית ואפילו פשיטה לתוך מבנים.

כאמור, Xtend תספק שלושה דגמים של רחפנים. רחפן ה-Wolverine הוא רחפן רב-משימתי טקטי, המצויד ביכולות תצפית ותמרון גבוהות. הרחפן גם מצויד בזרוע רובוטית המסוגלת להרים ולסלק מטענים חשודים מבלי לערער את שיווי המשקל של הרחפן. הרחפן מדגם Griffone הוא רחפן נישא (שוקל כ-1 ק"ג בלבד) המשמש ליירוט של רחפנים קטנים ובינוניים. הוא מסוגל לרחף למרחק של 5 קילומטר במהירות של 130 קמ"ש וליירט את המטרה באמצעות זרוע ניגוח. הרחפן מתממשק עם מערכות שו"ב ויירוט חיצוניות.

הרחפן השלישי קרוי Xtender, רחפן מיקרו-טקטי המיועד לתמרון בסביבות אורבניות מורכבות. ייחודו של הרחפן ביכולתו להסתנן לתוך מבנים, לאסוף מידע ולהסתלק מהזירה. השילוב של שלוש הפלטפורמות מאפשר ביצוע משימה מלאה מגוונת מקצה לקצה. שלושת הדגמים מופעלים מרחוק על ידי מערכת ההפעלה שפיתחה Xtend ומאפשרת למשתמש להפעיל בקלות את הרחפן באמצעות מחוות יד פשוטות, גם במשימות תמרון מורכבות. כך למשל,  כדי לפקוד על הרחפן להיכנס למבנה דרך חלון מסוים או לפנות מהדרך מטען חבלה, המפעיל צריך רק להצביע על חלון במבנה או לסמן לעבר המטען ולהורות על הפעולה.

המערכת הזאת כבר נמצאת בשימוש צה”ל והיתה אחראית ליירוט אלפי בלוני ועפיפוני תבערה בעוטף עזה. הממשק מתבסס על טכנולוגיות מעולם הגיימינג ו-VR, והוא מעניק למפעיל תחושה שהוא צופה במתרחש דרך “עיני הרחפן”. הודות למערכת ההפעלה הנגישה, גם משתמשים לא מיומנים יכולים לתפעל את הרחפן לאחר הכשרה קצרה של שעות או ימים ספורים.

האזינו לשיחה עם רובי ליאני, מייסד-שותף וה-CTO של Xtend, מתוך תוכנית מספר 50 בפודקאסט שלנו מחודש אוגוסט 2022:

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: DoD , Xtend