שטראוס התקינה את היריעות הסולאריות של אפולו בעשרות משאיות

27 יולי, 2023

מדובר עד כה בציי של 40 משאיות. היריעות מובילות לחיסכון של 5%-8% בצריכת הדלק. הכנסות אפולו במחצית הראשונה הסתכמו ב-2.8 מיליון שקל

[מנכ"ל אפולו פאוור, עודד רוזנברג, במפעל החדש במבוא כרמל. צילום: אילן ספרא]

חברת אפולו פאוור (Apollo Power) דיווחה אתמול (ד') על הכנסותיה למחצית הראשונה של 2023, שהסתכמו ב-2.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההפסד הנקי הסתכם ב-31.4 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 33.4 מיליון שקל בשנה שעברה.

עוד דיווחה החברה במסגרת הדו"ח, כי קיבלה הזמנות לרכישת מערכות סולאריות, המבוססות על היריעה הסולארית הגמישה שפיתחה, על גבי 40 משאיות של חברת שטראוס, שמרביתן כבר הותקנו. זהו חלק מהמאמץ של שטראוס להפחית את "טביעת הפחמן" של ציי רכבי התובלה שלה. 

לדברי אפולו פאוור, בתקופת הפיילוט שהתקיימה לפני קבלת ההזמנות, התקנת היריעה הסולארית על גבי שטח הגג של הרכב הובילה לחסכון של 5-8% מצריכת הדלק של הרכב – ובכך מוחזרת ההשקעה (ROI) בתקופה הקצרה משנה. התקנת יריעה סולארית על משאית בודדת יכולה להפחית את פליטת ה-CO2 בכארבעה טון בשנה וגם להביא לצמצום משמעותי של הרעש שמייצרות המשאיות הללו בפעילותן במרכזי הערים (למשל, בעת פריקת סחורה). לדברי החברה, הנצילות של היריעות שלה הגיעה בשלב זה ל-17.5% – גבוה יחסית בהשוואה לפתרונות מתחרים.

שוק ציי הרכב וה-after market (כלי-רכב לאחר ייצור) הופך להיות אחד משווקי המפתח של החברה, עם אלפי התקנות עד כה במגוון כלי רכב, לרבות אוטובוסים, משאיות, כלי רכב צבאיים ורכבים פרטיים). החברה פועלת כעת לקידום הפצת הפתרון שפיתחה בעולם, במקביל לפיתוח פתרון למשאיות קירור ופיתוח ייעודי למשאיות מסוג סמי-טריילר.

עוד הודיעה החברה כי היא נערכת לייצור מלא במפעל החדש שהקימה במבוא כרמל, אשר מסוגל לייצר יריעות בתפוקה של כ-190 מגה-וואט בשנה (1.5 מיליון מ"ר של יריעות).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: אפולו פאוור