האטה בהטמעת 5G; הלקוחות מעדיפים 4G

28 פברואר, 2023

המשבר הכלכלי גרם לעלייה במכירות של טלפונים זולים מהקצה הנמוך, על חשבון טלפונים יקרים המצויידים בטכנולוגיות 5G. "המפעילים מסיטים תקציבים מפריסת רשתות חדשות לפרוייקטי הסרה של תשתיות ישנות"

בשנת 2022 גדל מספר המנויים בעולם לשירותי הדור החמישי (5G) בכ-446 מיליון מנויים, בשעה שרשתות הדור הרביעי (4G) גדלו בכ-592 מיליון מנויים – 14 שנים לאחר ההשקה הראשונית של הדור הרביעי. הנתון הפתיע את חברת המחקר Omdia, אשר גילתה שבינתיים רק 31% מהמפעילים הסלוריים מציעים ללקוחותיהם את שירותי הדור החמישי. בעקבות הממצאים עידכנה החברה את התחזיות, וכיום היא צופה שהיקף האימוץ של מערכות 4G יתחיל לרדת רק בשנת 2024, אולם ישמור על הבכורה לפחות עד 2027.

התופעה הבלתי צפויה הזאת נגרמה ככל הנראה משילוב של מספר גורמים שפעלו על השוק בו-זמנית: המשבר הכלכלי הגלובלי גרם לעלייה במכירות של טלפונים זולים מהקצה הנמוך על חשבון טלפונים יקרים המצויידים ב-5G, עדיין חסרים בשוק יישומים חדשים המותאמים בעיקר לדור החמישי, וקיימת בעיה נוספת הקשורה להרחבת השימוש באבזרים מקושרים: כ-30% מהם הם אבזרים שאינם טלפונים, כמו למשל אבזרי IoT או טאבלטים מקושרים, אשר קצב ההחלפה שלהם הוא נמוך בהרבה.

חזאי השוק הראשי של אומדיה, גרינדר שנקרוואליה: "בעקבות הנתונים האלה הורדנו את תחזית המכירות של 5G ב-2023 בכ-7.2% להיקף של כ-150 מיליון מנויים חדשים. אנחנו מאמינים שהתעשייה תתחיל להשלים את האובדן הזה החל מ-2025, במידה והתנאים בשוק העולמי ישתפרו". מנהל חטיבת המחקר בחברה, רונן דה רינאס, אמר שספקי התקשורת צריכים לאמץ מדיניות net-zero שבמסגרתה הם מסירים תשתיות ישנות מהרשתות שלהם בשעה שהם מתקינים תשתיות חדשות.

רינאס: "המפעילים החלו להסיט תקציבים מפריסת רשתות חדשות אל פרוייקטי הסרה של תשתיות 3G ישנות. החברות צריכות לגבש מדיניות ריאליסטית ביחס ל-5G ולבצע הערכה עסקית קפדנית לפני שהן עוברות לשלב הבא". יחד עם זאת, החברה מאמינה שתהליך המעבר לדור החמישי הוא בלתי נמנע. לכן היא שומרת לעת עתה על ההערכה הכללית שלפיה מספר המנויים לשירותי הדור החמישי יגיע להיקף של כ-5.9 מיליארד מנויים עד לשנת 2027, מספר המייצג שיעור חדירה של כ-70.9%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , טאבלט וסמארטפון , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: 5G , סלולר