חדש: מעגל מודפס מחומר אורגני מתכלה

8 אוגוסט, 2023

מצע Soluboard לייצור מעגלים מודפסים מבוסס על דבק המתפורר במים ועל סיבים אורגניים מתכלים. אינפיניאון ייצרה מעגלי הדגמה ראשונים. תהליך הפירוק הקל מאפשר בניית כלכלה של שימוש-חוזר במתכות וברכיבים

בתמונה למעלה: כרטיס הדגמה של רכיבי הספק על מצע Soluboard. מקור: אינפיניאון

חברת Jiva Materials הבריטית מתכננת לבצע מהפיכה בתחום הייצור האלקטרוני באמצעות חומר חדש לייצור מעגלים מודפסים בשם Soluboard, אשר מבוסס על דבק המתפורר במים ועל סיבים אורגניים מתכלים. החומר החדש מתוכנן להחליף את החומר הקיים היום בתעשייה (FR-4 PCB). החברה פיתחה את החומר ב-6 השנים האחרונות ולפני כחודש השלימה גיוס הון בהיקף של כמיליון ליש"ט, כדי להביא את המצעים החדשים אל השוק.

אחת מהלקוחות הראשונות של ג'יבה היא חברת אינפיניאון הגרמנית, אשר חשפה לפני שבוע שלושה כרטיסי הדגמה של רכיבי הספק חדשים, אשר מבוססים על מעגל PCB מתכלה. החברה מסרה שהיא ייצרה 500 יחידות אשר נמצאות כיום בשימוש לצורך בדיקת החומר החדש, כולל מעגל הספק לבקרת מקררים. החברה דיווחה שבהתאם לתוצאות מבחני השימוש והמאמץ של המעגלים, היא תספק המלצות כיצד להשתמש בהם. בין השאר היא הסבירה שהחומר החדש מאפשר לפרק בקלות מעגלים ישנים ולמחזר רכיבי הספק משומשים בתהליך הפרדה שאינו פוגע בהם.

"זה יהיה צעד חשוב ליצירת כלכלה מעגלית בתעשיית האלקטרוניקה, אשר מבוססת על שימוש חוזר", הסביר אנרדיאס קופ, מנהל תחום רכיבים דיסקרטיים בחברה. מייסד משותף ומנכ"ל ג'יבה, ג'ונתן סוונסטון, אמר שתעשיית האלקטרוניקה העולמית מייצרת כיום כ-18 מיליארד מ"ר של מעגלים מודפסים שאינם ניתנים למחזור ואינם מתכלים. "המעבר לתהליכי מחזור מבוססי מים בתעשיית האלקטרוניקה מקל על השימוש החוזר במתכות וברכיבים. החלפת כרטיסי FR-4 PCB בכרטיסי Soluboard , תביא להפחתה של 60% בפליטת הפחמן של תעשיית המעגלים המודפסים".

כרטיס ארדואינו אשר יוצר באמצעות החומר האורגני המתכלה
כרטיס ארדואינו אשר יוצר באמצעות החומר האורגני המתכלה

במלים אחרות: השימוש ב-Soluboard במקום בחומרים המסורתיים, מאפשר להערכת החברה לחסוך 10.5 ק"ג פחמן דו חמצני ו-620 גרם פלסטיק בכל מ"ר של מעגל מודפס. חברת אינפיניאון הסבירה שלבדיקות שהיא מבצעת כיום תהיה השפעה גדולה על האסטרטגיה שלה: "בינתיים החומר החדש נמצא בשימוש מוגבל במספר כרטיסי הדגמה, אולם אינפיניאון שוקלת מעבר מלא לחומר החדש, במטרה להגיע למצב שבו כל הכרטיסים האלקטרוניים שהיא מייצרת יתבססו על חומרי PCB מתכלים".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: PCB , ייצור אלקטרוני