הייפר גלובל גיבשה תוכנית התרחבות גלובלית

15 אוגוסט, 2023

קיבלה הזמנה בהיקף של 35 מיליון דולר לייצור מחשבים ליישומי AI. סמנכ"ל טכנולוגיות סער בליץ: "אנחנו מנהלים אסטרטגיית התרחבות ומחפשים לרכוש חברות בחו"ל"

בתמונה למעלה: סמנכ"ל טכנולוגיות קבוצת הייפר גלובל, סער בליץ. צילום: Techtime

חברת הייפר גלובל (HIPER Global) מראש העין חתמה על הסכם לייצור ואספקת מחשבים ליישומי AI בהיקף של כ-35 מיליון דולר. זהות הלקוח נשמרת עדיין בסוד, אולם מדובר בלקוח בינלאומי גדול המספק פתרונות מחשוב. החברה העריכה שהיא תספק את המערכות עד למחצית השנייה 2023. הייפר גלובל עוסקת באיפיון, תכנון והרכבת מחשבים ייעודיים המותאמים לצורכי לקוחות OEM, המשלבים אותם במוצר. לקוחותיה כוללים חברות ביטחוניות, יצרני שבבים, יצרני ציוד רפואי, ציוד תקשורת וכדומה.

בחודש מרץ 2023 היא הופרדה מקבוצת אמת מחשוב הנמצאת בשליטת פימי, והחלה לפעול תחת השם החדש הייפר גלובל. החל ממרץ 2023 היא נסחרת בבורסה התל אביבית בתור חברה עצמאית בשליטת קרן פימי לפי שווי שוק של כ-824 מיליון שקל. כיום היא מעסיקה כ-380 עובדים ומכירותיה ב-2022 הסתכמו בכ-300 מיליון דולר. סמנכ"ל הטכנולוגיות של הקבוצה, סער בליץ, הסביר ל-Techtime: "אנחנו מייצרים מגוון גדול מאוד של פתרונות, החל ממחשבים זעירים וכלה במסדים וארונות מחשוב לחדרי שרתים. הלקוח מקבל מחשב מוגמר הכולל את כל מערכות ההפעלה ותוכנות הליבה שהוא זקוק להן".

בשנת 2022 הוכפלו מכירות החברה מחוץ לישראל והסתכמו בהיקף של כ-102 מיליון דולר. "מנוע הצמיחה המרכזי של החברה נמצא בחו"ל". לכן בנוסף למרכזי הייצור והאינטגרציה הישראלים בראש העין, בחיפה ובאשדוד, החברה מפעילה גם שלושה מרכזי פיתוח וייצור בארה"ב, בריטניה ומרכז פיתוח וייצור נוסף שהחל לפעול לפני כשנה בגרמניה. לאחרונה היא גם החלה לעבוד באופן דומה עם שותף בטאיוואן. "אנחנו מנהלים אסטרטגיית התרחבות בחו"ל ומחפשים לרכוש חברות נוספות".

מחשב למערכת הדמייה רפואית (מימין) ומחשב בקרת-ירי ימית מתוצרת הייפר גלובל. צילומים: הייפר אדג' ודרור ורשבסקי
מחשב למערכת הדמייה רפואית (מימין) ומחשב בקרת-ירי ימית מתוצרת הייפר גלובל. צילומים: הייפר אדג' ודרור ורשבסקי

יש הרבה מחשבים בשוק. מדוע הלקוחות זקוקים לכם?

"יש לנו ידע עמוק בארכיטקטורה שאין לחברות החומרה אשר מייצרות את מוצרי הליבה שלהן. אנחנו לא ממתגים את המוצרים שלנו, מכיוון שהם מרכיב במערכת של הלקוח. כך למשל, כאשר חברת סייבר מספקת מוצר כמו Firewall למשל, הרבה פעמים הוא יתבסס על מחשב שלנו שעליו מותקנים התוכנה של הלקוח והלוגו שלה. אנחנו גם מביאים אליהן מערך של עשרות שותפי חומרה אשר מספקים לנו את אבני הבניין לייצור המחשבים, ויכולים להתאים ללקוחות את הפלטפורמה המדוייקת הנדרשת לצרכיהם. להערכתי אנחנו החברה היחידה בישראל שיש לה את דרגת השותפות הגבוהה ביותר גם עם אינטל, גם עם אנבידיה וגם עם AMD. התואר מכניס אותנו לרשימת מקבלי הדוגמאות (Samples) של רכיבים חדשים לפני שהם יוצאים לשוק, ומעניק לנו את מפת הדרכים של היצרנים 5 שנים קדימה. הדבר מסייע לנו לייעץ ללקוחות שלנו כיצד ומתי להיכנס למוצר הבא שלהם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: הייפר גלובל , ייצור , מחשבים