גידול של 25% בהכנסות אימקו במחצית הראשונה

27 אוגוסט, 2023

הסתכמו בכ-124.8 מיליון שקל - מתוכם הזמנות ממשרד הביטחון ומרפאל בהיקף של 62.8 מיליון. דיווחה על מעבר מהפסד נקי לרווח נקי

השגשוג של התעשייה הבטחונית הישראלית מאז תחילת השנה משתקף גם בתוצאות העסקיות של ספקיות המשנה הבטחוניות. השבוע (יום א') דיווחה קבוצת אימקו (IMCO Industries) על הכנסות של כ-124.8 מיליון ש"ח, גידול של כ-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (כ-99.5 מיליון שקל). שני הלקוחות המשמעותיים ביותר של הקבוצה הם משרד הביטחון וחברת רפאל.

ההכנסות ממשרד הביטחון במחצית הראשונה הסתכמו ב-46.2 מיליון שקל (לעומת 37.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה), וההכנסות מרפאל צמחו ל-16.6 מיליון שקל (לעומת 13.6 מיליון שקל). ישנו גם לקוח אזרחי, שזהותו חסויה, שההכנסות ממנו במחצית הראשונה עמדו על 13 מיליון שקל. גם הרווחיות השתפרה משמעותית בתקופת הדיווח: הקבוצה רשמה רווח תפעולי של כ-5.1 מיליון שקל ורווח נקי של 1.89 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד תפעולי של 7 מיליון שקל והפסד נקי של 5.5 מיליון שקל. 

צבר ההזמנות הכולל של חברות הקבוצה בתום המחצית הראשונה היה כ-299.4 מיליון שקל, ובסמוך למועד פרסום הדוח הינו בסך של כ-325 מיליון שקל. 

אריאל קנדל. צילום: מאיה חבקין

אריאל קנדל, מנכל קבוצת אימקו: "אנו גאים לסכם את החציון הראשון של 2023 עם גידול בצבר ההזמנות, ברווח התפעולי וברווח הגולמי, המבטא גידול משמעותי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. קבוצת אימקו נמצאת בתהליך צמיחה, התפתחות לשווקים חדשים וחיזוק השווקים הקיימים. לאחר השקעה עמוקה בהתייעלות ותכנון אסטרטגי עברנו כעת לשלב ההתפתחות, שניכר היטב מהגידול הנוכחי בצבר ההזמנות והיקף המכירות. כקבוצה ותיקה המספקת מערכות ייחודיות לשימושים בטחוניים ותעשייתיים נרחבים, אני סמוך ובטוח שנמשיך ונחזק את הקשר והביטחון של הלקוחות הקיימים והחדשים בקבוצה, נתפתח לשווקים חדשים ונחזק את השווקים הקיימים".

קבוצת אימקו עוסקת בפיתוח וייצור מערכות אלקטרוניקה, אלקטרומכניקה ומכניקה ליישומים ביטחוניים. היא כוללת חמש חברות: אימקו פרויקטים, ניר-אור, אתנה, ADT ו-EMT. קבוצת אימקו הינה ספקית ראשית של ערכות חשמל לטנקים ונג”משים תוצרת ישראל, דוגמת טנק המרכבה והנגמ”שים נמר ואיתן. שלוש החברות האחרות נרכשו או הוקמו על-ידי אימקו לאורך השנים ונוצר מבנה של קבוצת אחזקות כשבראש הפירמידה ניצבת אימקו תעשיות. בסך הכול הקבוצה מעסיקה כ-450 עובדים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אימקו , תעופה וביטחון