אינטואישן רובוטיקס מגייסת 25 מיליון דולר

30 אוגוסט, 2023

פיתחה עוזר אישי מקושר למבוגרים בודדים המסייע להם לשמור על קשרים חברתיים, לנהל את ענייני היומיום ולהפיג את הבדידות. בין המשקיעים: חברת טויוטה. מדינות ניו יורק וקליפורניה החליטו לספק אותו לקשישים

חברת אינטואישן רובוטיקס (Intuition Robotics) מרמת גן הודיעה על סיום השלב הראשון בסבב גיוס של 25 מיליון דולר, בהובלת קרן Woven Capital ובהשתתפות Toyota Ventures, OurCrowd, Western Technology Investment ומשקיעים נוספים. עד כה גייסה החברה 58 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מעלה את היקף הגיוסים הכולל לכ-83 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי מיועד לממן את היערכות החברה לביקוש גובר עבור הרובוט החברתי ElliQ, אשר פותח עבור בני הדור השלישי

הרובוט אליק הינו אבזר אישי מקושר נייח המופעל באמצעות ממשק קולי אינטואיטיבי, ומיועד לסייע לקשיש להתחבר אל העולם ולהתמודד עם הבדידות (שהוכרה כגורם מוות מרכזי שרמת הסיכון שלו זהה לעישון 15 סיגריות ביום). הוא תוכנן להגביר את העצמאות של קשישים, לשפר את מיומנותיהם במרחב הדיגיטלי, להציע להם פעילויות פיזיות, לחבר ביניהם לבין בני משפחה וחברים ולתרום לרווחתם. לדברי החברה, בפיילוטים השיגו הרובוטים הללו שיעורים חסרי תקדים של מעורבות בקרב קשישים ויצרו בממוצע יותר מ-30 אינטראקציות ביום.

הרובוט כולל שבעה מיקרופונים, מצלמות, מד חום וחיישנים נוספים ומשחזר "מחוות גוף" המביעות רגש, ושימוש בדיבור, צלילים ואורות כדי להביע את עצמו.  בשנים האחרונות החברה  שילבה בו תוכנות בינה מלאכותית המאפשרות לרבוט לייצר הקשרים וליזום שיחות מעקב. הוא יוזם תרגילי רגיעה, תרגילי אימון פיזי, שיחות עומק על תזונה, תזכורות לנטילת תרופות המותאמות למצב הקשיש ועוד. באמצעות טכנולוגיה של למידת מכונה, הרובוט לומד את ההעדפות ואת דפוסי ההתנהגות של בעליו.

בדצמבר 2022 החברה השיקה את הדור השניח, ElliQ 2.0, אשר כולל טכנולוגיות Generative AI וניתוח שפה (Large Language Models – LLM) שאיפשרו להוסיף יכולות כמו ציור עם ElliQ באמצעות השימוש DALLE2, הרחבה של שיחות מתוסרטות, והבנה עמוקה יותר של ההקשר (קונטקסט). החברה הוקמה בשנת 2017 על-ידי המנכ"ל דוד סקולר ומעסיקה כיום כ-100 עובדים. במאי 2022 החברה דיווחה על קבלת הזמנה של 800 רובוטים ממדינת ניו יורק, במסגרת תוכנית מקיפה להתמודד עם בעיית בידודם החברתי של מבוגרים ולתמוך בהם בבתיהם. בחודש מרץ 2023 אימצה מדינת קליפורניה את הרעיון והודיעה על תוכנית לאספקת רובוטי אליק למבוגרים בודדים במחוזות פלייסר וסקרמנטו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: אינטואישן רובוטיקס , רובוט