שוק שירותי הענן חוצה את החצי טריליון דולר

3 ספטמבר, 2023

בקרב בין שלוש ענקיות הענן, אמזון ממשיכה להוביל ומחזיקה בכשליש מנתח השוק כולו. "AI הוא אחד הגורמים המרכזיים המאיצים את המעבר לענן"

חרף החשש מהאטה בכלכלה העולמית, שוק הענן ממשיך לצמוח בקצב גבוה. לפי נתונים עדכניים של מכון המחקר Synergy, ברבעון השני של 2023 גדל היקף ההשקעה בקרב ארגונים בתשתיות ענן ב-10 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2022 – להיקף של 64.8 מיליארד דולר.  במכון המחקר מעריכים כי על רקע סימני ההתאוששות של הכלכלה הסינית, התמתנות החשש למיתון עולמי וההכרה של הארגונים בחשיבות המעבר לענן, שוק הענן צפוי להמשיך ולגדול בקצב נאה גם ברבעונים הבאים.

וכיצד מתחלקת עוגת הענן בין ספקיות הענן הגדולות. על פי Synergy, נכון לרבעון השני של 2023 אמזון עדיין מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר, עם 32%-33% (בדומה לרבעון הקודם) מכלל השוק. מיקרוסופט, המספקת את פלטפורמת הענן Azure, עם 22% (לועמת 23% ברבעון הקודם), וגוגל שלישית עם 11% (לעומת 10% ברבעון הקודם). מקרב ספקיות הענן המשניות, אלה שהציגו את קצב הצמיחה הגבוה ביותר הן אורקל, סנופלייק, MongoDB ו-VMware, כמו גם Huawei ו-China Teleco, אך הן מתחרות על נתח שוק קטן בהרבה שמשאירות שלוש הגדולות.

חברת Gartner מעריכה כי כלל ההוצאה על שירותי ענן, בקרב כל סוגי המשתמשים, תסתכם ב-2023 בסכום עתק של 597.3 מיליארד דולר, בהשוואה ל-490.9 מיליארד דולר ב-2022. ערן ברגיל, סמנכ"ל תשתיות ענן בבית התוכנה CodeValue, המספקת שירותי נדידה לענן ופיתוח בענן לארגונים: "המעבר לענן הוא מנוף מרכזי לצמיחה עסקית, התייעלות ושיפור השירות והמוצר. בשנים האחרונות יש תחרות בין ספקיות הענן בהנגשת פתרונות טכנולוגיים חדשניים. היישום המבוקש מכולם הינו AI, המתבסס על משאבי העיבוד בענן. זהו אחד הגורמים המרכזיים המאיצים את המעבר לענן".

אמזון תשקיע בישראל כ-7.2 מיליארד דולר עד 2037

גם בישראל שוק תשתיות הענן נמצא בצמיחה. בשנת 2022 הוא הסתכם בכ-634 מיליון דולר, ושומר על קצב גידול שנתי של כ-6.95%. להערכת חברת המחקר Research And Markets הוא צפוי להגיע להיקף של כ-949 מיליון דולר עד לשנת 2028. הגידול הזה מביא לארץ את ענקיות הענן הגדולות בעולם, דוגמת AWS, אז'ור, אורקל, גוגל ועוד. לפני כחודש הכריזה AWS על השקת ענן ישראלי (AWS Israel Region), אשר מספק את שירותי הענן מחוות שרתים בתוך מדינת ישראל.

להערכתה, עד שנת 2037 יסתכמו ההשקעות שלה בתשתיות הענן בישראל בכ-7.2 מיליארד דולר. ברגיל: "הגידול בדרישות למשאבי ענן דחפו את הספקיות המובילות להשקיע משאבים רבים בפיתוח פתרונות תשתית המקילים על ניהול הנכסים בענן. בהסתכלות על השוק הישראלי ופרויקט נימבוס, אנו צופים גידול משמעותי בשימוש בעננים ציבוריים על-ידי ארגונים ממשלתיים פיננסיים וביטחוניים. הם יצטרפו לארגונים אשר כבר משתמשים בענן ויגדילו את הדרישה למשאבים ולכוח אדם טכנולוגי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: CodeValue , אמזון , ענן