נקסט ויז'ן קיבלה הזמנות בהיקף של 34 מיליון דולר

11 ספטמבר, 2023

הלקוחות הביטחוניים מגדילים את ההזמנות ומבקשים זמני אספקה קצרים מבעבר. בעקבות ההתפתחויות האלה הוכפל פי שלושה שווי החברה בבורסה בתל אביב, וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד שקל

חברת נקסט ויז’ן (Next Vision) מרעננה, המפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים וכטב”מים, ממשיכה לשבור שיאי מכירות בעקבות ההסלמה הגוברת בעולם. מתחילת שנת 2023 דיווחה נקסט ויז'ן על 12 הזמנות מלקוחות בהיקף כולל של כ-34.2 מיליון דולר. לצד עסקאות אלה קיבלה החברה הזמנות שוטפות במהלך השנה מלקוחות קיימים וחדשים בהיקפים גדלים. התוצאה היא שברבעון השני של 2023 היא הציגה צמיחה של 86% במכירות, אשר הסתכמו בכ-12.2 מיליון דולר, ורווח נקי של 6.1 מיליון דולר. החברה פירסמה יעד הכנסות שנתי בהיקף של 44.2 מיליון דולר. בעקבות ההתפתחויות האלה הוכפל שווי החברה בבורסה בתל אביב ביותר מפי שלושה מאז תחילת השנה, וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד שקל.

רמת הדחיפות המאפיינת את השוק הצבאי העולמי באה לידי ביטוי באופי ההזמנות. כך למשל, בסוף השבוע היא דיווחה על הזמנה של מצלמות ומוצרים בהיקף של כמיליון דולר, שבה המזמין כבר שילם מקדמה של 35%, וישלים את שאר התשלומים לפני שיקבל את המוצרים בתוך כשלושה חודשים. זה לא הקצב שאיפיין את השוק הביטחוני בשנים האחרונות. זהו כבר מירוץ חימוש קדחתני. חברת נקסט ויז’ן הוקמה בשנת 2009 על-ידי חן גולן, בוריס קיפניס והמנכ”ל מיכאל גרוסמן, ועוסקת בפיתוח וייצור מצלמות יום ולילה (אור נראה וצילום תרמי) מיוצבות באמצעות גימבל.

החברה פיתחה טכנולוגיית ייצוב מוגנת בפטנט המבוססת על ייצוב מכני וייצוב אלקטרוני הפועלים בו-זמנית, המאפשרים ייצוב מצלמה בזמן אמת ותיקון עיוותים הנובעים מצילום התנועה. המצלמות מורכבות במפעל של החברה, ומיועדות לשימוש בכלי-רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל”טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה. נקסט ויז'ן פועלת בשוק צומח: להערכת Insight Partners שוק מצלמות הרחפנים העולמי יצמח מהיקף של 5.4 מיליארד דולר ב-2021 להיקף של כ-27.5 מיליארד דולר בשנת 2028. במקביל יש גם צמיחה חזקה בגומחת השוק המרכזית של נקסט ויז'ן: שוק הרחפנים הזעירים. להערכת Precedence Research השוק הזה הסתכם בכ-2.8 מיליארד דולר בשנת 2019, ויצמח להיקף של כ-11.3 מיליארד דולר בשנת 2027.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מצלמות , נקסט ויז'ן , רחפנים