סטרטסיס דחתה את הצעת 3D Systems

12 ספטמבר, 2023

3D Systems הגישה באחרונה הצעה משופרת, אך גם זו נדחתה על ידי הנהלת סטרטסיס. "ניסינו לקדם הצעה ידידותית, אך אין מחיר שיספק את הנהלת סטרטסיס"

[בתמונה: מנכ”ל סטרטסיס יואב זייף, ומדפסת H350 תעשיתית של החברה

חברת 3D Systems הודיעה אתמול (ב') כי חברת סטרטסיס דחתה גם את ההצעה המשופרת האחרונה שהגישה לחברה. לפי ההצעה האחרונה, 3D Systems הציעה לשלם כ-7 דולר במזומן בתמורה לכל מניה של סטרטסיס ועוד 1.6387 מניות של החברה הממוזגת. לדברי 3D Systems, ההצעה משקפת תמורה של 27 דולר למניה, יותר מפי 2 משווי המניה הנוכחי בנסד"ק (13.23 דולר). מימוש הצעה זו היה מעניק בידי בעלי המניות של סטרטסיס נתח של 46% בחברה הממוזגת.

ב-3D Systems מציינים כי ההצעה החדשה היא תולדה של שיחות ישירות בין שתי החברות, שנערכו בסוף חודש אוגוסט, וכי בסטרטסיס הכירו בכך שסינרגיה בין שתי החברות תוביל לחיסכון משמעותי בהוצאות ותיתרגם לערך של מאות מיליוני דולרים עבור בעלי המניות – ואולם החליטו לדחות גם את ההצעה הזו, בתואנה כי מחיר המניה הנוכחי של 3D Systems (כ-5.04 דולר, לאחר ירידה של 32% מתחילת השנה) הופך את שווי ההצעה לבלתי כדאי.

לדברי 3D Systems, הנהלת סטרטסיס הבהירה לחברה כי אינה מעוניינת לקבל התצעות רכש נוספות והחליטה לקדם את מימוש הצעת המיזוג שיזמה מול חברת Desktop Metal.

מנכ"ל 3D Systems עולה למתקפה

נשיא ומנכ"ל החברה ד"ר ג'פרי גרייבס תקף את הסרבנות של הנהלת סטרטסיס. "הקשבנו לפידבק מבעלי המניות ועשינו מאמץ משמעותי כדי להגיע לעסקה ידידותית אך נראה שאין מחיר שיספק את הדירקטוריון של סטרטסיס. בעלי המניות של סטרטסיס עדים כיצד הדירקטוריון שלהם דוחה הצעה אחרי הצעה, וצופים בינתיים בהרס הערך העקבי. נראה כי המטרה היא 'לגמור את הזמן' כביכול בדיונים איתנו, לצד התקדמות עם המיזוג משמיד הערך עם Desktop Metal".

נראה כי 3D Systems טרם אמרה נואש. גרייבס: "אנו נמשיך להעריך את האפשרויות העומדות בפנינו להשלמת העסקה החשובה הזו בכדי לשנות את תעשיית התלת ממד". כזכור, בחודש יולי 2022 אישר דירקטוריון סטרטסיס מנגנון של "גלולת רעל", שנועד לסכל ניסיון של השתלטות עוינת, כאשר באותה עת היתה זו ננו-דיימנשן שניסתה להוביל מהלך כזה. 3D Systems פונה כעת לבעלי המניות של סטרטסיס, בבקשה שיפעילו לחץ על הנהלת החברה לסגת מהמיזוג עם Desktop Metal ולקדם את המיזוג עם 3D Systems.

"אנו בטוחים שבעלי המניות יתמכו במיזוג שלנו וישלחו מסר חד משמעי לדירקטוריון סטרטסיס, שחברי הדירקטוריון לא יכולים עוד להגן על עצמם תוך כדי פגיעה בערך בעלי המניות. הצעה זו מעידה על האמונה המתמשכת והבלתי מעורערת שלנו שחיבור בין 3D Systems וסטרטסיס מביא ערך ייחודי. החיבור ייצור חברה בקנה מידה שאין דומה לו, סינרגיות תפעוליות משמעותיות אשר ישפרו את הביצועים הפיננסיים ויתמכו בהשקעות לצמיחה ארוכת טווח, ופורטפוליו טכנולוגי מקיף לתמיכה בלקוחות כשהם מאמצים יותר ויותר הליכי הדפסה בתלת ממד בסביבות הייצור שלהם. אנו מאמינים כי שילוב שתי החברות שלנו עדיף בבירור על כל שילוב פוטנציאלי אחר בתעשייה שלנו, ושהרוב המכריע של בעלי המניות בשתי החברות שותפים להשקפתנו".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: 3D Systems , סטרטסיס