אפלייד מטיריאלס ישראל עוברת לשימוש באנרגיית שמש

27 ספטמבר, 2023

חתמה על הסכם לקבלת אנרגיה מתחדשת מחברת אנלייט אנרגיה למשך 15 השנים הבאות. מטרתה: להגיע למצב שבו היא משתמשת באנרגיה ברת-קיימא בלבד כבר בשנת 2030

בתמונה למעלה: פרוייקט בקעת ערד 1 של חברת אנלייט

חברת אפלייד מטיריאלס ישראל (Applied Materials) חתמה אנלייט אנרגיה מתחדשת על הסכם לרכישת אנרגיה מתחדשת עבור מתקניה בישראל, לתקופה של 15 שנים. החשמל יסופק לרשת הארצית ממתקני הייצור הסולאריים של אנלייט הנמצאים כעת בשלבי הקמה מתקדמים. חברת אפלייד מטירילאס מסרה שההסכם נעשה במסגרת החלטתה להגיע עד שנת 2030 למצב שבו היא משתמשת אך רק באנרגיה ממקורות מתחדשים.

החטיבה הישראלית של אפלייד מטיריאלס (PDC) מעסיקה כיום יותר מ-2,300 עובדים, רובם בפארק המדע ברחובות שבו היא מפעילה את מרכז המו"פ והייצור הגדול ביותר של החברה מחוץ לארה"ב. החטיבה הישראלית מפתחת ומייצרת מערכות מתקדמות לבקרת איכות ייצור השבבים ונמצאות בשימוש אצל רוב היצרניות הגדולות בעולם. החברה מסרה שבמקביל לרכישת אנרגיה מתחדשת, היא השיקה תוכנית אופטימיזציה של כל פעילויות הרכש, האריזה, האחסון, השינוע והמיחזור של חומרים, שנועדה לצמצם את צריכת האנרגיה הכוללת של PDC.

"מכת שמש" בשוק החשמל הישראלי

ההסכם נחתם בעקבות קבלת תקנות חדשות במשק החשמל בישראל, המאפשרות ליצרני אנרגיה מתחדשת לחתום על הסכמים ישירים עם חברות גדולות, במטרה להאיץ את המעבר לשימוש באנרגיה ברת-קיימא. מנכ"ל PDC אפלייד מטיריאלס, רפי בן עמי, אמר שבעקבות "השינוי המבורך, אנחנו גאים להיות מהחלוצים בתחום בישראל ושמחים על השותפות האסטרטגית עם אנלייט". מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת, גלעד יעבץ, העריך שתהיה צמיחה בביקוש בישראל לחשמל מאנרגיה מתחדשת. "ההסכם מחזק את פעילותנו בתחום מכירת חשמל ללקוחות מסחריים גדולים בהסכמים ארוכי טווח".

חברת אנלייט הוקמה בשנת 2008, והחל מחודש פברואר 2023 היא נסחרת בנסד"ק ובבורסת תל אביב לפי שווי שוק של כ-1.9 מיליארד דולר. החברה מקימה ומפעילה חוות אנרגיה סולארית בישראל, בארה"ב ובמרכז אירופה. במחצית הראשונה של 2023 צמחו מכירותיה בכ-65% והסתכמו בכ-124 מיליון דולר. שוק האנרגיה בישראל נמצא בתהליך שינוי. הממשלה הציבה יעד להפסקת ייצור חשמל מפחם עד שנת 2030, ולהגיע למצב שבו כ-30% מצריכת החשמל תגיע מאנרגיה סולארית והשאר מגז טבעי. להערכת חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן, הדבר יביא לגידול של פי 6 ביכולת ייצור אנגיה סולארית בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: אנרגיה סולארית , אפלייד מטיריאלס