Towers Indus רכשה מפינרג'י 300 מערכות גיבוי אלומיניום-אוויר

1 אוקטובר, 2023

תמורת 4 מיליון דולר. אינדוס ההודית היא מיצרניות מגדלי התקשורת הגדולות בעולם, עם יותר מ-190 אלף מגדלי תקשורת, בכוונתה להפחית את פליטת גזי החממה

חברת פינרג'י (Phinergy) דיווחה היום (א') על עסקה משמעותית בשוק הטלקום ההודי. פינרג'י תספק ל-Towers Indus, אחת מחברות מגדלי התקשורת הגדולות בעולם, כ-300 מערכות גיבוי תמורת 4 מיליון דולר. מערכות הגיבוי של פינרג'י מתבססות על הפקת חשמל מריאקציה בין אלומיניום לאוויר שאינה פולטת מזהמים. מערכות הגיבוי יספקו חשמל לאתר בעת הפרעות אספקה ברשת וימנעו פגיעה בשירותי התקשורת בעקבות שיבושי חשמל. בעקבות הדיווח מזנקת מנייתה של פינרג'י במסחר בתל אביב ב-20%, נכון לשעות הצהריים.

נראה כי בשוק ההון מתמחרים את הפוטנציאל העתידי של שיתוף הפעולה. אינדוס המפעילה כ-192 אלף מגדלי תקשורת. כחלק ממאמציה להפחית את פליטת גזי החממה במערך התפעולי שלה, בכוונתה להחליף את מערכות הגיבוי הקיימות כיום במגדלי התקשורת במערכות גיבוי ירוקות דוגמת המערכת של פינרג'י. בחודש פברואר 2023 נחתם מזכר הבנות בין פינרג'י לאינדוס, לפיו החברה ההודית עשויה לרכוש עד 18 אלף מערכות גיבוי.

לצד שוק הרכב, שוק הטלקום הוא אחד משוקי היעד המרכזיים של פינרג'י. בינואר 2020 חתמה על הסכם עם סלקום לאספקת מערכות גיבוי לאתרים סלולאריים, וגם בזק רכשה מערכת גיבוי ב-2021. בחודש אוגוסט השנה חתמה על הסכם עם אריקסון, שתשווק את מערכות הגיבוי של פינרג'י ללקוחותיה. בחודש שעבר דיווחה פינרג'י כי תחל בפיילוט עם חברת מגדלי התקשורת האירופית Vantage Towers.

חמצון מתכת באמצעות אוויר מן הסביבה

הפקת החשמל במערכות של פינרג'י מתבססת למעשה על היפוך התהליך שבו מיוצר אלומיניום. אלומיניום מופק מהמינרל בוקסיט, בתהליך אלקטרוליזה שבו מופרד החמצן מהאלומיניום בעזרת אנרגיה חשמלית. למעשה, בעת ייצור האלומיניום מבוצע תהליך "טעינה" של אנרגיה חשמלית שבסופו אגורה אנרגיה זו במתכת. הטכנולוגיה של פינרג'י מבצעת תהליך הפוך, שבו מתרחשת תגובה כימית בין אלומיניום, חמצן מן האוויר ומים, ובמהלכו משתחררת האנרגיה ששימשה לייצור האלומיניום. היתרונות באלומיניום הם במשקלו הנמוך ובקיבולת האנרגטית הגבוהה שלו, ובכך שבתהליך הפקת החשמל לא נפלטים חומרים מזהמים.

הבדל מהותי בין הסוללות של פינרג'י לסוללות רגילות הוא מקור החמצן: בסוללות רגילות החמצן אגור בתוך הקתודה באמצעות חומר הקושר את החמצן כדוגמת פחמן או מנגן. המבנה הזה הופך את הסוללות לכבדות, יקרות ומזהמות. בסוללה של פינרג'י הקתודה היא ממברנה הסופחת חמצן מהאוויר שבסביבה. על בסיס הטכנולוגיה הזו מפתחת פינרג'י שלושה קווי מוצר לשלושה שוקי יעד שונים: מערכות גיבוי למקרה של הפסקות חשמל ולאספקת חשמל באזורים מנותקי-רשת, מערכות אגירת אנרגיה, וסוללות לרכב חשמלי.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , קלינטק

פורסם בתגיות: Indus Towers , פינרג'י