סטרטסיס קיבלה 10 הצעות רכש שונות

2 אוקטובר, 2023

ביטול המיזוג עם Desktop Metal פתח את כל הקלפים מחדש. חברת 3D Systems הודיעה שבמקום לבטל את הצעת הרכש שלה בסוף השבוע, היא מוכנה לתת לסטרטסיס הזדמנות של 60 יום לחפש הצעות טובות יותר

ביטול עיסקת המיזוג בין חברת סטרטסיס (Stratasys) לבין חברת Desktop Metal הקפיץ את מניית סטרטסיס ממחיר של 12.3 דולרים ערב החלטת אסיפת בעלי המניות לדחות את המיזוג, לכ-13.6 דולרים כיום. בעקבות הזינוק החד במניה, סטרטסיס נסחרת כיום בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-941 מיליון דולר. מיד לאחר החלטת בעלי המניות פירסם דירקטוריון סטרטסיס הודעה מיוחדת ובה הוא מסר שהחברה נכנסת לתהליך של בדיקת חלופות אסטרטגיות לטובת בעלי המניות. "החלופות שייבדקו כוללות עיסקה אסטרטגית, מיזוג אפשרי או מכירת החברה". במלים פשוטות: סטרטסיס מחפשת קונה.

סטרטסיס מאריכה את תוקף "גלולת הרעל"

בתוך כך, גילה אתמול נשיא ומנכ"ל 3D Systems, ד"ר ג'פרי גרייבס, שבששת חודשים האחרונים קיבלה חברת סטרטסיס 10 הצעות רכש שונות. אחת מהן היא ההצעה של 3D Systems עצמה, אשר מנסה לרכוש את סטרטסיס. במקביל לכניסה להליך הבדיקה האסטרטגי, דירקטוריון סטרטסיס גם האריך בשלושה חודשים את תוקפה של "התוכנית להגנת זכויות בעלי המניות" (Shareholder Rights Plan) שהתקבלה ביולי 2022. התוכנית קובעת שאם בעל מניות כלשהו יחזיק ביותר מ-15% ממניות החברה, יוכלו שאר בעלי המניות לרכוש מניות נוספות של החברה במחיר סמלי של סנט אחד למניה. המנגנון הזה מוכר בשוק גם בשם "גלולת רעל", ונועד למנוע ניסיון של השתלטות עוינת על החברה.

החשש העיקרי של הדירקטוריון הוא שחברת 3D Systems תנסה לנצל את ההזדמנות ולהשתלט על סטרטסיס. בחודש יוני 2023 הגישה 3D Systems הצעה לרכישת סטרטסיס אשר נדחתה מיד על-ידי הדירקטוריון. החברה שיפרה את הצעתה מספר פעמים, וגם ההצעה המעודכנת ביותר, לפי מחיר מניה של 27 דולר, נדחתה בחודש שעבר. הנהלת סטרטסיס קיוותה שבעלי המניות יאשרו את המיזוג עם Desktop Metal ויאפשרו להסיר את איום הרכישה של 3D Systems. אולם ביטול עיסקת המיזוג פתח את כל הקלפים מחדש. אתמול (א') הודיעה 3D Systems שתוקף הסכם המיזוג שהיא שלחה לסטרטסיס יפוג ב-5 באוקטובר.

אולם היא מוכנה להמתין: "מתוך הבנה שחלק מבעלי המניות מעוניינים בהליך בדיקת החלופות, 3D Systems מסכימה לתקן את ההצעה ולכלול בה תקופת go-shop בת 60 יום, במקום לחכות שהודעת סטרטסיס תתפתח למכרז למכירתה". בפועל, מדובר מתקופה בת 60 יום שבמהלכם תוכל סטרטסיס לחפש הצעות טובות יותרגרייבס: "החיבור בין 3D Systems וסטרטסיס מהווה את החלופה האטרקטיבית ביותר עבור בעלי המניות של סטרטסיס ותעשיית התלת-מימד בכללותהההצעה המחייבת שלנו ותקופת go-shop מאפשרות לסטרטסיס להיות במצב ייחודי עם 'ציפור אחת ביד', ולהיכנס לעסקה שהשוק מאמין בה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , הדפס תלת מימד , הדפסת תלת-מימד , סטרטסיס