אסיו סיפקה 100 מערכות ניווט אופטיות ללקוח בטחוני

4 אוקטובר, 2023

המערכות, שיוטמעו ברחפנים, אינן תלויות באותות GPS ולכן הן חסינות מפני מתקפות שיבוש. החברה תציג את המערכת בתערוכה בטחונית בוושינגטון בהמשך החודש

חברת אסיו טכנולוגיות (ASIO Technologies) מראש העין דיווחה כי סיפקה באחרונה 100 מערכות ניווט אופטיות NavGuard פרי פיתוחה, ללקוח בטחוני אסטרטגי, להטמעה ברחפנים. מאסיו נמסר כי מדובר בהזמנת המשך מצד אותו לקוח. אסיו צפויה להציג את מוצרי הדגל שלה בתערוכה הבטחונית AUSA, שתיפתח בוושינגטון בשבוע הבא.

מערכת NavGuard היא מערכת ניווט לרחפנים טקטיים המתבססת על אמצעים אופטיים בלבד, ובכך מבטלת את התלות באותות GPS, אשר חושפת את הרחפן לסכנת יירוט באמצעות מתקפת שיבוש.

חברת אסיו השלימה את פיתוח המערכת בשנה שעברה. היא מספקת אותה גם לצה"ל, אם ישירות ואם דרך יצרניות רחפנים העובדות מול הצבא. שיבוש (Jamming) הוא אחד מנקודות התורפה המשמעותיות ביותר של רחפנים צבאיים. מערכות הניווט של רחפנים מתבססות על GPS לצורך מיקום והתמצאות במרחב. ואולם, מאחר שמדובר באותות חלשים המגיעים מלוויינים מרוחקים, אותות ה-GPS קלים מאוד לשיבוש. השיבוש מתבצע בשתי דרכים: שידור אותות חזקים הממסכים את אותות הלוויין המקוריים ומונעים את קליטתם, או שידור אותות הטעיה אשר שולחים למקלט מידע שגוי, הגורם לו “לחשוב” שהוא נמצא במקום אחר.

יש בשוק מערכות הגנה אלקטרוניות שנועדו לחסום שיבושים, אולם אסיו מציעה חסינות מוחלטת מפני שיבוש באמצעות מערכת ניווט המתבססת על אמצעים אופטיים, בלא GPS. מערכת NavGuard כוללת מצלמות יום ולילה המספקות חישה ויזואלית בזמן אמת של סביבת הרחפן. כדי לאתר את המיקום המדוייק, המערכת משווה בין המידע המגיע מהמצלמות לבין מפה תלת-מימדית של מרחב המשימה, מחשבת את המיקום ומספקת לבקר הטיסה את הקואורדינטות בפורמט זהה ל-GPS.

מערכת הניווט האופטית יכולה לשמש כגיבוי לניווט מבוסס GPS או כמערכת ניווט ראשית. אסיו מתמחה במערכות ניווט ומיקום גיאו-מרחביות, כאשר קו המוצרים הראשי שלה כולל מערכות תכנון וניהול משימה לכוחות המתמרנים, והן נמצאות בשימוש מבצעי נרחב בצה"ל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ראיית מכונה , רחפנים

פורסם בתגיות: אסיו טכנולוגיות