Verex תספק לננוקס שפופרות למכשירי הרנטגן

4 אוקטובר, 2023

ננוקס ממשיכה לחזק את שרשרת האספקה שלה כחלק מהאצת המסחור. וורקס, הנסחרת בנסד"ק, תספק את השפופרות בתמורה לחלוקה בתמלוגים מהשימוש במערכות

חברת ננוקס (Nanox) חתמה על הסכם ייצור עם חברת Verex האמריקאית לייצור שפופרות עבור מכשיר הרנטגן הדיגיטלי שפיתחה, Nanox.arc. בהסכם בין שתי החברות נקבע כי התשלום בגין השפורפרות שתזמין ננוקס יתבסס על תמלוגים משימוש במערכות.

באחרונה הצהירה ננוקס כי בכוונתה להרחיב את פעילותה המסחרית בארצות הברית, תוך התמקדות במרכזים רפואיים אמבולטוריים שלרוב אינם מצוידים בסורקי CT, כדוגמת מרכזי טיפול יום, קליניקות לטיפול במחלות ריאה, מרכזים אורתופדיים ומרכזי רפואה דחופה. בננוקס סבורים כי מערכת הרנטגן הדיגיטלית יכולה לאפשר למרכזים הללו לספק שירותי דימות מתקדמים למטופליהם, הן בשל עלותה הנמוכה יותר והן בשל מודל השירות, שבו המרכז משלם לננוקס לפי סריקה (Pay-Per-Scan).

Verex, הנסחרת בנסד"ק בשווי שוק נוכחי של 760 מיליון דולר, מספקת שפופרות קרינת X ותוכנות עיבוד תמונה עבור מכשירי רנטגן ו-CT, הן לתחום הרפואי והווטרינרי והן עבור מערכות שיקוף לתחום האבטחה. הכנסותיה ברבעון השני של 2023 עמדו על 232 מיליון דולר. מטה החברה נמצא בעיר סולט לייק.

שני הרכיבים המשמעותיים ביותר במערכת של ננוקס הם שבבי ה-MEMS, המפיקים את קרינת ה-X, ושפופרות הקרמיקה שבתוכן נמצאים השבבים. כיום מייצרת החברה את שני הרכיבים בדרום קוריאה. כדי לעבות את שרשרת האספקה בתחום השבבים, ננוקס חתמה באחרונה על הסכם עם "המרכז השווייצרי לאלקטרוניקה ומיקרו-טכנולוגיה (CSEM) לצורך ייצור רכיבי ה-MEMS, ו-CSEM תחל לספק לננוקס שבבים ברבעון הראשון של 2024.

במקביל, החברה בוחנת שימוש בשפופרות עשויות זכוכית, והחלה לבצע מבדקים מול יצרנית השפופרות CEI, הממוקמת באיטליה. ננוקס גם החלה לשתף פעולה עם יצרנית המכשור הרפואי ההודית Skanray, שהיא חברת-האם של CEI, לצורך הרכבת המערכות בקנה מידה מסחרי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: Verex , ננוקס