מדוע זינקה מניית רייזור לאבס ביותר מ-200%?

7 נובמבר, 2023

אחת מחברות הכרייה הגדולות בעולם תטמיע את תוכנת התחזוקה המונעת של החברה בכ-14 אתרי כרייה, תמורת 31.2 מיליון דולר. זוהי העסקה המשמעותית ביותר שעליה מדווחת החברה

בתמונה למעלה: סמנכ"ל הטכנולוגיות של רייזור לאבס, מיכאל זולוטוב

מנייתה של חברת הבינה המלאכותית רייזור לאבס (Razor Labs) מזנקת ביותר מ-200% במסחר בתל-אביב, לאחר שהחברה דיווחה על עסקה משמעותית מאוד בתעשיית המכרות העולמית, שהיא שוק היעד שבו מתמקדת החברה. רייזור לאבס מספקת פלטפורמת את התחזוקה המונעת DateMine, המנטרת את הפעילות של מכונות תעשייתיות גדולות באמצעות AI ומסייעת לחזות תקלות. הלקוחה היא חברת כרייה בינלאומית גדולה, שלה אתרי כרייה באוסטרליה, דרום אפריקה וארצות הברית. לדברי רייזור לאבס, מדובר באחת מחברות הכרייה הגדולות בעולם, עם יותר מ-80 אתרים ברחבי העולם.

לפי ההסכם, חברת הכרייה תתקין את הפלטפורמה בכ-14 אתרי כרייה תמורת סכום כולל של כ-31.2 מיליון דולר. כדי להשמיש את התוכנה באתרים הללו, תרכוש אותה חברת כרייה גם כ-600 חיישנים שיסייעו לאסוף מהמכונות את הדאטה הדרוש. להערכת רייזור לאבס, הטמעת הפלטפורמה בכלל האתרים צפויה להימשך עד 3 שנים. רישיונות השימוש בתוכנה הינם למשך 5 שנים מיום ההפעלה. זוהי העסקה המשמעותית ביותר שעליה מדווחת רייזור לאבס, שהכנסותיה ב-2022 הסתכמו ב-5.1 מיליון שקל בלבד.

המערכת שהותקנה, DataMind AI, היא פלטפורמת בינה מלאכותית מבוססת-ענן המיועדת לשיפור תהליכי ייצור בתעשיית כריית המחצבים. המערכת מתממשקת עם נתוני מערכות הייצור, ובאמצעות מודלים של בינה מלאכותית מסייעת לאתר תקלות ובעיות תחזוקה ולהפחית את זמן השבתת התפעול (downtime). החברה השיקה את המוצר ב-2021. במקביל, החברה משקיעה בהתאמת המערכת לתעשיות אחרות כמו תשתיות, מים, נפט וגז וכדומה.

מרייזור לאבס נמסר כי "העובדה שאחד מהתאגידים המובילים בעולם בתחומ בחר להצטייד במוצר מהווה אינדיקציה משמעותית לנחיצות המוצר והערך שהוא נותן ללקוחות בשוק הכרייה. אנו מעריכים כי הצטיידות רחבה מעין זו תסייע למאמצי השיווק הנוספים שהחברה מבצעת בתעשייה זו".

האזינו לשיחה עם מיכאל זולוטוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת רייזור לאבס, מתוך תוכנית מס' 48 של הפודקאסט שלנו, שעלתה ביוני 2022:

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: כרייה , רייזור לאבס