מנכ"ל אינוויז: ספק אחד ייקח את רוב שוק ה-LiDAR

11 נובמבר, 2023

לפני סוף השנה יגיעו לכביש מכוניות BMW 7 המצויידות בתוכנת החישה של החברה. אינוויז מתקרבת לייצור סדרתי עבור רכב היסעים אוטונומי ברמה 4. "רוב יצרניות ה-LiDAR עדיין לא מבינות עד כמה הן לא יודעות"

בתמונה למעלה: מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף

מאת: יוחאי שויגר

תוכנת החישה מבוססת LiDAR של חברת אינוויז (Innoviz) מראש העין עולה על הכביש. בשיחת הוועידה עם משקיעים, לאחר פרסום דו"ח הרבעון השלישי בסוף השבוע, עידכן מייסד משותף ומנכ"ל החברה, עומר כילף , כי החברה השלימה את גרסת הייצור (SOP) של תוכנת החישה שלה – והיא תותקן בשבועות הקרובים במכוניות BMW מסדרת BMW 7. ההטמעה המסחרית בדגמי BMW 7 היא תולדה של ההסכם הראשון של אינוויז בתעשיית הרכב, שנחתם עוד ב-2018.

הצלע השלישית בהסכם הזה היא ספקית המערכות מגנה (Magna), אשר מרכיבה את החיישנים ומספקת את המערכות הסופיות ל-BMW. מאז, שינתה אינוויז את המודל העסקי שלה ועברה לפעול במתכונת של ספקית ראשית (Tier-1), העובדת ישירות מול יצרניות הרכב. הכנסותיה של אינוויז מכל רכב במסגרת ההסכם הזה נאמד ב-600-700 דולר. דגמי BMW 7 צפויים להגיע לסוכנויות הרכב ולהיות משווקים לצרכנים כבר בשנת 2023.

באינוויז מקווים שהדגמים האלו, המצויידים ביישומי נהיגה אוטונומית ברמה 3, יעוררו תהודה תקשורתית. כילף: "ציון הדרך הזה הוא הישג ענק. אנחנו בונים מוניטין של אמינות מעצם העמידה ביעדים ובלוחות הזמנים. זהו מסר עוצמתי ליתר יצרניות הרכב. זה גם מבדל אותנו מהמתחרות שלנו בשוק ה-LiDAR. יש יצרניות LiDAR שטרם השיגו זכיות תכנון לייצור סדרתי בשוק הרכב, וישנן כאלה שזכו אך טרם התקדמו לשלבי הייצור הסדרתי. מנסיוננו, הן עדיין לא יודעות עד כמה הן לא יודעות".

1,000 דולר לכל רכב

כילף עדכן לגבי תוכנית נוספת שבה החברה קרובה לשלב הייצור הסדרתי: שיתוף פעולה עם ספקית מערכות מובילה הבונה רכב היסעים (שאטל) אוטונומי מתוך מטרה להפוך לשחקנית מובילה בתחום. במסגרת התוכנית, הלקוחה שזהותה טרם נחשפה על-ידי אינוויז, מפתחת רכב היסעים אוטונומי ברמה 4, ללא נהג, הפועל 24 שעות ומסיע כ-20 נוסעים. הרכב מיועד לפעול בתחילה במתחמים מוגדרים כמו שדות תעופה, קמפוסים של אוניברסיטאות ותאגידים, ובשכונות פרטיות. בהמשך, הוא עשוי להשתלב בנתיבים יעודיים לתחבורה אוטונומית במרכזים עירוניים, ביישובים ובפרברים ולספק חלופה לתחבורה הציבורית המסורתית.

מערכת הנהיגה האוטונומית של השאטל תתבסס על חיישני הדור השני של אינוויז, InnovizTwo. "שוק היעד הזה בשל למהפיכה. נתיבי התחבורה האוטונומית יחליפו עם הזמן את נתיבי התחבורה הציבורית המסורתית". חשיבות ההתפתחות הזו מבחינת אינוויז נעוצה בכך שכלי-רכב אוטונומיים ברמה 4 משתמשים במספר רב של חיישני LiDAR, לרוב בין 3-6 חיישנים. כך למשל, רכב ההיסעים המדובר יכלול 6 חיישנים, חיישן אחד בכל אחת מארבע פינותיו, ושני חיישנים נוספים בצדדים.

עלות הייצור של חיישן InnovizTwo נמוכה בכ-70% מעלות הייצור של חיישני הדור הראשון. כמו כן, אינוויז מספקת אותו ישירות ליצרניות הרכב, כמערכת סופית, ועל כן גורפת את מלוא ההכנסות. להערכת החברה, היא עשויה להכניס כ-1,000 דולר לכל רכב ממכירת הדור השני בתוספת מודול ה-AI שפיתחה.

הגיוס שהקריס את המניה

חרף המומנטום העסקי החיובי, אם היה משהו שהכביד על החברה ברבעון האחרון, זו היתה הצניחה החדה במחיר המניה מכ-4 דולר באוגוסט 2023 לשפל של 1.4 דולר בתחילת החודש (מאז, היא התאוששה במעט ונסחרת כיום במחיר של 1.85 דולר). הקריסה הזו מיוחסת לגיוס הון שביצעה החברה בחודש אוגוסט בהיקף של 65 מיליון דולר, באמצעות הקצאת מניות פרטית. אינוויז ביצעה את הגיוס בדיסקאונט מאוד משמעותי, לפי מחיר של 2.5 דולר למניה. המשקיעים הגיבו בצורה מאוד שלילית לדילול ולמחיר המוזל של הגיוס והמניה צללה. מאז החברה מנסה לשקם את האמון מול המשקיעים.בשיחת הוועידה התייחס כילף לאותו גיוס ואמר כי ההון היה מאוד חשוב ברמה התפעולית כדי שהחברה תוכל לקדם את תהליכי המכרזים מול היצרניות השונות.

"הגיוס עזר לנו להשיג שלוש מטרות: להגדיל את פתיל המזומנים שלנו, להראות שיש לנו אמון מצד בעלי המניות המוסדיים הגדולים ביותר שלנו, ולסייע לנו להתקדם לשלב הסופי במספר תהליכי מכרז (RFQ)". הכנסות אינוויז ברבעון השלישי עמדו על 3.5 מיליון דולר, עלייה של 138% בהשוואה לרבעון השני. ההכנסות ברבעון הבא צפויות להיות 9-14 מיליון דולר, ובשנת 2023 כולה כ-15-20 מיליון דולר. "אנחנו מאמינים שהעסקה או שתי העסקאות שתיים הבאות שלנו יעצבו את שוק ה-LiDAR. בתעשייה שלנו, זכיות תכנון מובילות לזכיות תכנון נוספות. אני מאמין שהתוצאה בשוק ה-LiDAR תהיה שבה המנצח גורף את מירב השוק".

למטה: נסיעת מבחן המדגימה את יישומי הנהיגה האוטונומית ב-BMW 7 [מתוך הבלוג של BMW]:

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אינוויז , עומר כילף