קמטק צופה הכנסות שיא ב-2024

15 נובמבר, 2023

החברה סיימה את רבעון 3 עם הכנסות של 80.5 מיליון דולר וברבעון הבא כבר תכיר בהכנסות מחברת FRT הגרמנית שאותה רכשה. מנוע הצמיחה המרכזי הוא שוק המארזים המתקדמים

חברת קמטק (Camtek) ממשיכה במומנטום העסקי החיובי ב-2023. ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 80.5 מיליון דולר, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח הנקי הסתכם ב-22.1 מיליון דולר, לעומת 20.7 מיליון דולר ברבעון הקודם. קמטק עדכנה כי 10% מכוח העבודה שלה גויס בצו 8, אך הדבר אינו פוגע בתפקודה התפעולי.

במהלך הרבעון השלישי קיבלה החברה הזמנות לכ-150 מערכות, ועד כה ברבעון הרביעי נכנסו עוד כ-90 הזמנות, ובקמטק שואפים לרשום ב-2023 הכנסות שיא.

מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בשנה האחרונה הוא בתחום המארזים המורכבים, וברבעון השלישי כ-60% מהכנסותיה הגיעו ממכירות לסגמנט זה. בתוך תחום המארזים המתקדמים, מירב ההזמנות הן עבור מכונות שמיועדות לבדיקה ומדידה של רכיבים הטרוגניים, כלומר כאלה הכוללים על מצע אחד מעגלים משולבים של מספר יצרנים או במספר גיאומטריות. מדובר ברכיבים בעלי יכולת מחשוב משופרת ומיועדים לאפליקציות כמו בינה מלאכותית, מרכזי נתונים ומשחקי מחשב.

בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח התייחס מנכ"ל החברה, רפי עמית, לנושא. "אין ספק שקו המוצרים שלנו עבור מחשוב עתיר-ביצועים הוא הנקודה החיובית שלנו. לפי סקרים שונים, מספר מערכי השבבים [chiplets] צפוי לגדול בארבע השנים הקרובות בקצב שנתי של 35%, והרכיבים ההטרוגניים [HBM] בקצב שנתי של 22%. יש לנו מעמד חזק בשוק זה, ועל כן אנו צופים כי נצליח להגדיל את נתח השוק שלנו."

עוד מהלך שביצעה קמטק ברבעון האחרון ומחזק את מיצובה בפלח שוק זה הוא הרכישה של חטיבת המטרולוגיה של חברת FormFactor הגרמנית. חברת FRT פועלת מהעיר ברגיש גלדבאך בגרמניהונחשבת לספקית מובילה של פתרונות מדידה מדויקים עבור שוק המארזים המתקדמים וייצור שבבי Silicon Carbide – SiC.

מנכ"ל קמטק עדכן כי האינטגרציה השיווקית והטכנולוגית בין שתי החברות כמעט והושלמה. ברבעון הבא צופה קמטק הכנסות של 87-89 מיליון דולר, וסכום זה כולל גם הכנסות מ-FRT. מניית החברה השלימה מאז תחילת השנה עלייה של 220% לשווי שוק של כמעט 3 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: קמטק