סטרטסיס השיקה מדפסת תעשייתית חדשה, טויוטה היא הלקוחה הראשונה

19 נובמבר, 2023

החברה רשמה ברבעון 3 הכנסות של 162.1 מיליון דולר, והכנסות שיא של 61.8 מיליון דולר ממכירת דיו. מנכ"ל החברה על המדפסת החדשה: "כושר ייצור גדול, יכולת ביצוע וערך ברמה חדשה לגמרי"

בתמונה למעלה: מדפסת ה-F3300 החדשה של סטרטסיס

לאחר רבעון רצוף טלטלות, שבמהלכו ירדו מהפרק המיזוג הרצוני עם חברת Desktop Metal והמיזוג הבלתי רצוני עם 3D Systems, דיווחה יצרנית מדפסות התלת-מימד סטרטסיס (Stratasys) על הכנסות של 162.1 מיליון דולר, בדומה לסך ההכנסות ברבעון המקביל ב-2022. סטרטסיס רשמה EBITDA חיובי חודש תשיעי ברציפות, אך ההפסד הנקי במונחי GAAP האמיר ל-47.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 38.6 מיליון דולר ברבעון השני השנה.

בתמהיל ההכנסות, היא ממשיכה להגדיל את מרכיב מכירת החומרים למדפסות. ברבעון השלישי היא רשמה הכנסות שיא של 61.8 מיליון דולר ממכירת חומרים, המהווים גידול של 10.7% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022. זוהי אינדיקציה לשימוש הגובר שעושים לקוחותיה במדפסות לצורך ייצור סדרתי, וזהו מרכיב משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של החברה ושיפור הרווחיות. למרות זאת היא הנמיכה במעט את תחזית ההכנסות השנתית להיקף של כ-610 מיליון דולר, בעקבות ההרעה במצב המקרו-כלכלי העולמי והן בשל החלטתה לסגור שתי לשכות שירות (Stratasys Direct) בטקסס וקליפורניה, שלא היו רווחיות.

בהקשר זה, סטרטסיס השיקה לאחרונה מדפסת תעשייתית חדשה, F3300, המדפיסה חלקים מחומרים פולימריים בשיטת FDM. לדברי סטרטסיס, ה-F3300 מהירה פי 2 מכל מדפסת FDM פולימרית הקיימת בשוק, והיא מספקת חיסכון של 45% בעלויות ייצור חלקים. כמו כן, המדפסת מצוידת בריבוי חיישנים שמסייעים בבקרת האיכות ובשמירה על עקביות הייצור.

הלקוחה הראשונה של המדפסת היא יצרנית הרכב טויוטה, שתשתמש בה כתומכת ייצור להדפסה סדרתית של חלקים ומחברים וכן אבות-טיפוס. מנכ"ל החברה, יואב זייף, התייחס בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח למדפסת החדשה, ואמר: "יש לנו ביקוש גבוה למכונה הזו, ואנחנו בטוחים כי היא תהיה טרנספורמטיבית בכל הנוגע לייצור, בייחוד של חלקים בענפי התעופה והרכב. היא מספקת כושר ייצור גדול, יכולת ביצוע וערך ברמה חדשה לגמרי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 3D Printing , הדפסת תלת-מימד , סטרטסיס