הפריצה ל-NXP: חשש מגניבת סודות טכנולוגיים

26 נובמבר, 2023

לאחר שהחברה אישרה שהמערכת שלה נפרצה, חוששים בתעשייה שקבוצת כימרה הסינית גנבה מ-NXP שרטוטים רבים במהלך שנתיים וחצי לפחות. הקבוצה הואשמה בעבר בתקיפת תעשיית השבבים הטאיוואנית

הפריצה של קבוצת האקרים סינית למערכת המידע של NXP מעוררת חששות מגניבה חסרת תקדים בהיקפה של סודות טכנולוגיים ושל קניין רוחני הקשור לשבבים שפותחו ומיוצרים אצל יצרנית השבבים הגדולה באירופה. הבלוג הטכנולוגי המוערך, Tom's Hardware, דיווח בסוף השבוע שקבוצת האקרים סינית בשם Chimera, הצליחה להשיג גישה לשרתי NXP בין השנים 20217-2020, ובמשך שנתיים וחצי היא ביצעה גניבת מידע עקבית שבמהלכה הועברו לסין תכנוני שבבים רבים בכמות שעדיין לא ידועה. סימנים ראשונים לחדירה התגלו רק בשנת 2019, כאשר נחשפה פריצה לאתרי חברת התעופה ההולנדית Transavia (בבעלות KLM), והתברר שהפורצים השתמשו בכתובות IP של NXP.

ראוי לציין שעדיין אין נתונים ואין התייחסות רשמית להיקף הפריצה. יחד עם זאת, לאחרונה הודתה חברת NXP שהתחוללה פריצה למחשביה. בתחילת ספטמבר 2023 היא שלחה הודעת מייל ללקוחות שהיו רשומים באתר שלה ואשר לא היו פעילים במשך 18 חודשים. החברה מסרה להם שפרטי זהות שלהם היו מעורבים ב"ארוע" שהתרחש ב-11 ביולי, ולכן היא ממליצה להיזהר מכל מייל המבקש מהם לשלוח מידע אישי סודי. "חברת NXP לא תיזום פנייה לקבלת מידע מהסוג הזה. אם אתה מקבל בקשה כזאת, או שיחה טלפונית עם בקשה כזאת שהגיעו מ-NXP, אנה התייחס אליהם כאל הונאה ותדווח לרשויות".

האם ניתן להעתיק את התוכניות?

בתגובה לשאלה של האתר TechCrunch, הודתה מנהלת יחסי ציבור מטעם חברת NXP, אנדראה למפרט, שגורם בלתי מורשה אסף מידע אישי בסיסי ממערכת המקושרת אל הפורטל של החברה. המידע כלל כתובות מייל, כתובות דואר, מספרי טלפון, שמות של החברות בהן הם עובדים, מידע על תפקידיהם בחברות והעדפות ההתקשרות שלהם. היא לא מסרה מידע על מספר האנשים שהושפעו ועל עומק הפריצה. למרות שמדובר בשני ארועים הנראים נפרדים, והמידע על הארוע הראשון הוא דל מאוד ולא מאומת, אתרים רבים המוקדשים לסוגיית אבטחת סייבר דיווחו שמאחורי שני הארועים עומדת קבוצת כימרה הסינית, אשר נחשבת למתוחכמת מאוד. פעילותה הגדולה הראשונה שנחשפה היתה תקיפה רחבת-היקף של תעשיית השבבים הטאיוואנית.

הקישור בין הארועים נובע כנראה מכך ש-Tom's Hardware מסר ש-NXP הודתה כי נגנבו שרטוטים, אולם טענה שהנזק אינו גבוה מאחר והשרטוטים מורכבים מאוד וקשה לשכפל את המוצרים, "ולכן החברה לא ראתה צורך לדווח לציבור". במייל שנישלח ללקוחות שחשבונותיהם נחשפו, דיווחה NXP שהיא הקימה צוות תגובה שנכנס מיד לפעולה, חקר את מאפייני התקיפה ונקט באמצעים לבלום אותה. "סיימנו את הטיפול בארוע ודיווחנו על כך לרשויות".

חברות האבטחה NCC Group ו-Fox-IT דיווחו שהפעילות של כימרה מאופיינת בסבלנות רבה ומבצעים רבים נמשכים תקופות זמן ארוכות של שלוש שנים ויותר. התקיפות מתחילות באיסוף מידע אישי ממקורות שהם פחות מוגנים, ואחר כך שימוש במידע הזה כדי לחדור לחברות שבהן האנשים עובדים – ומהן אל היעדים האמיתיים של התקיפה. לצד תקיפת יצרניות שבבים, הקבוצה מרבה גם לתקוף חברות תעופה ורשתות של בתי מלון, במטרה לעקוב אחר תנועותיהם של אנשים המעניינים את הקבוצה או את שולחיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: NXP , האקרים , סייבר