SatixFy תולה את יהבה בשבב החדש

4 דצמבר, 2023

מקווה שהשבב החדש אשר מתוכנן להגיע אל השוק ב-2024, יציל אותה ממחיקה מהמסחר בבורסה של ניו יורק (NYSE). סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2023 עם מכירות בהיקף של כ-8.9 מיליון דולר

חברת סטיקספיי (SatixFy) מקווה ששבב התקשורת החללי (Space grade) הנמצא כעת בשלבי הפיתוח האחרונים, יציל אותה ממחיקה מהמסחר בבורסה של ניו יורק (NYSE). החברה אשר נחשבה בעבר להבטחה גדולה, והשקיעה מאז הקמתה ב-2012 כ-209 מיליון דולר בפיתוח שבבי ASIC לתקשורת לוויינים דיגיטלית (RFIC), נאבקת כיום על קיומה. בשבוע שעבר היא קיבלה אזהרה מבורסת NYSE שהיא לא עומדת בתנאי המסחר, ועליה לספק בתוך 30 יום תוכנית שתאפשר לה לעמוד בתנאי סף שונים, בהם: שווי שוק של יותר מ-50 מיליון דולר, או נכסים ומכירות בהיקף של 50 מיליון דולר לשנה.

במידה והתוכנית לא תאושר, או שהחברה לא תעמוד בתנאי התוכנית ש-NYSE תאשר, היא תימחק מהמסחר עד מאי 2025. בתגובה למכתב הודיעה סטיקספיי שהיא תגיש את התוכנית במועד, ושהתוכנית תתבסס לפחות בחלקה על פיתוח טכנולוגי ועל הזמנות חדשות ולקוחות חדשים שהיא צופה שתוכל לפרסם. בשנת 2022 החברה נקלעה למשבר שהתבטא של 50% במכירות להיקף של כ-10.6 מיליון דולר (בהשוואה למכירות של 21.7 מיליון דולר ב-2021). מניית החברה בבורסה התמוטטה ממחיר של 21.5 דולרים בנובמבר 2022 למחיר של כ-0.4 דולרים כיום, המעניק לה שווי שוק של כ-34 מיליון דולר בלבד.

בתגובה, היא נכנסה בתחילת 2023 לתהליך התייעלות שכלל קיצוץ במספר העובדים והתמקדות מחודשת בטכנולוגיית הליבה. בחודש אוקטובר מכרה את חטיבת מטעדי החלל הבריטית שלה (Digital Payload Division) לחברת MDA הקנדית, תמורת כ-60 מיליון דולר, מהם 40 מיליון דולר במזומן, ועוד 20 מיליון דולר בהזמנות ייצור. בסוף השבוע החברה דיווחה שתוכנית ההתייעלות מתחילה להניב פירות ראשונים, ומכירותיה בתשעת החודשים הראשונים של 2023 השנה הסתכמו בכ-8.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-6.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

יחד עם זאת, החברה דיווחה על הפסד תפעולי של כ-28.1 מיליון דולר, וקופת המזומנים שלה התכווצה מכ-11.9 מיליון דולר בסוף 2022 – לכ-6.2 מיליון דולר בלבד בספטמבר 2023. במקביל, תקציב המו"פ של החברה הוכפל מכ-13.3 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 לכ-25.1 מיליון דולר השנה. זה הפרוייקט שאמור להציל את החברה: "הצמיחה בהוצאות המו"פ נובעת בעיקר מהשלב האחרון בפיתוח שבבי החלל של החברה, אשר כולל גם את עלויות הייצור של האצווה הראשונה (tapeout) ועלות הבדיקות שלאחר הייצור".

החברה לא מסרה פרטים על השבב החדש, אבל הודעה של חברת התכנון והבדיקות האמריקאית Presto Engineering מחודש אפריל השנה, מגלה שהשבבים החדשים הם רכיב ה-ASIC מדגם Sx4000 שהוא רדיו מוגדר תוכנה (SDR) המותקן בלוויין מסלול נמוך (LEO), ורכיב ה-ASIC מדגם  PRIME2, שהוא שבב בקרת עיצוב האלומה (beamformer) המנהל מערכים מרובי אנטנות (MIMO) בלוויינים נמוכי מסלול ובפלטפורמות מוטסות המתקשרות גם אל לוויינים גבוהי מסלול (GEO). פרסטו תהיה אחראית על הבדיקות וההסמכה של השבבים החדשים, לקראת הייצור ההמוני והבאתם אל השוק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: חלל , סטיקספיי , שבבים