DSPG הפכה למרכז ה-Edge AI של סיינפטיקס

5 דצמבר, 2023

הצוות הישראלי כולל כ-110 מפתחים ואחראי על תכנון מעבדי הרשתות הנוירוניות ליישומי קצה שישולבו בשבבים העתידיים. המנכ"ל חגי עבודי: "היכולת להמשיך ולעבוד תוך כדי לחימה, מגבירה את האמון בתעשייה הישראלית"

בתמונה למעלה: מנכ"ל סיינפטיקס ישראל, חגי עבודי. "קיבלנו מהחברה מאוד תמיכה ואמפתיה"

שנתיים מאז מכירתה של חברת DSPG לחברת סיינפטיקס (Synaptics) מסן-חוזה, קליפורניה, תמורת כ-543 מיליון דולר (לפי שווי אמיתי של כ-413 מיליון דולר, מכיוון שהיו בקופתה כ-130 מיליון דולר), היא ממשיכה לפעול בישראל תחת משימה חדשה: פיתוח פתרונות בינה מלאכותית בקצות הרשת (AI at the Edge) אשר ישולבו בשבבי העתיד של סיינפטיקס. הפעילות עדיין מתקיימת בהרצליה, וכיום כולל המרכז כ-110 עובדים, בהשוואה לכמעט 250 עובדי DSPG בישראל ערב עסקת מכירתה. הקבוצה הזו כוללת גם כ-15 מעובדי חברת Emza לשעבר, שסיינפטיקס רכשה באוקטובר 2022 מחברת היימקס הטאיוואנית.

מנהל האתר הישראלי של חברת סיינפטיקס, חגי עבודי, סיפר ל-Techtime שחלק מהטכנולוגיות של DSPG לשעבר ממשיכות להגיע לשוק בצורות שונות. "עדיין יש ביקוש בשוק לתקשורת ULE חסכונית באנרגיה עבור מכשירי DECT. יש גם לקוחות שמשלבים אותה ברכיבים מרובי פרוטוקולים חדשים, וטכנולוגיות אחרות של DSPG, כמו עיבוד קולי ו-VoIP, משולבות היום ברכיבים של סיינפטיקס". עבודי הצטרף ל-DSPG לפני 20 שנה, בתור מומחה בתחום התוכנות המשובצות (Embedded), ומילא בה תפקידי הנדסה שונים. בתפקידו האחרון לפני מכירתה היה מנהל מוצר של שבב שלם (PMO).

מהו יייעודו של מרכז הפיתוח הישראלי, לאן הוא מתפתח? 

עבודי: "כיום אנחנו מרכז המצויינות של סיינפטיקס בתחום מעבדי בינה מלאכותיתי מבוססים רשתות נוירוניות ליישומי קצה. זה תחום שבו צריכים להיות יעילים מאוד בהספק. הפעילות מבוססת על ידע שפותח ב-DSPG, וכיום אנחנו ממשיכים לפתח אותה כדי שהחברה תשבץ אותה ברכיבים שונים שהיא מייצרת. אנחנו מתמקדים ברמת ה-IP, לא ברמת ייצור השבב. הפעילות שלנו כוללת גם את המשך הפיתוח והתמיכה באלגוריתמים של אמזה. הם פיתחו פתרון המאפשר למחשב לזהות את פני המשתמש, שנכנס כתכונה במחשבים של חברת Dell. הצוות כאן ממשיך לתמוך ביישום הזה ומפתח אותו עבור מוצרים של סיינפטיקס.

"לתהליכי הייצור החדשים יש השפעה רבה על הטכנולוגיה שלנו. השבבים הראשונים של DSPG יוצרו בתהליכים של 60 ננומטר. השבב האחרון שעשינו כאן לפני העיסקה היה כבר ב-22 ננומטר. כיום אנחנו מתכננים שבבים לייצור ב-22 ננומטר, כאשר השלב הבא יהיה ככל כנראה 16 ננומטר או 12 ננומטר. כיום אנחנו מתמקצעים במעבדי רשתות נוירוניות, והיכולות שלנו באות לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות של החברה. הם מטילים עלינו את משימות הפיתוח החדשניות ביותר בתחומים האלה".

כיצד המלחמה משפיעה על הפעילות שלכם?

"בשבועיים הראשונים היו עיכובים. כולם היו בהלם. אף אחד לא נשאר אדיש וכל החברה עסקה בפרוייקטי התנדבות. אנחנו מקבלים הרבה מאוד אמפתיה ותמיכה מעובדי החברה המצויים באתרים אחרים בעולם. מיד לאחר מתקפת החמאס, המנכ"ל שלח מייל לכל עובדי החברה עם תמיכה בלתי מסוייגת בישראל. אבל צריך לזכור שהמלחמה לא משפיעה על פעילות החברה האמריקאית, והיא מצפה שאנחנו נבצע את המשימות שהוטלו עלינו.

"כיום, למרות ש-10% מהעובדים שלנו מגוייסים, אנחנו מתפקדים טוב. היכולת לתפקד גם בזמן לחימה מבטאת את החוסן של התעשייה הישראלית. בדיעבד, המצב הזה מגביר את האמון בנו משום שהוא ממחיש שאנחנו מבצעים את העבודה גם בתנאים קשים. בשיחת המנהלים הרבעונית, המנכ"ל תאר בהתפעלות את האיתנות הזו (Resilient) של הקבוצה הישראלית. אני מרגיש שהעובדה שאנחנו ממשיכים לעבוד בתנאים האלה מגבירה את האמון של החברה באנשים בישראל, בהשקעה שלה בישראל ובכלל, מגבירה את האמון שלהם במדינת ישראל".

חברת סיינפטיקס היא יצרנית שבבים המספקת רכיבים למערכות תקשורת אלחוטיות, ראייה ממוחשבת, עיבוד קול, עיבוד תמונה מבוסס בינה מלאכותית בקצות הרשת ועוד. היעד האסטרטגי שלה הוא להיות מובילה בתחום ה-IoT. לאחרונה היא הכריזה על שבבי תקשורת חדשים בטכנולוגיית Wi-Fi 6E ובטכנולוגיית Bluetooth 5.3. בשנת הכספים האחרונה שהסתיימה ביוני 2023 הסתכמו מכירותיה בכ-1.35 מיליארד דולר בהשוואה למכירות של כ-1.74 מיליארד דולר ב-2022. כיום היא נסחרת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-3.85 מיליארד דולר. מעניין לציין שלאורך השנים כמעט ולא היה מפגש בינה לבין חברת DSPG. נודע שהיא החליטה לרכוש את החברה הישראלית לאחר שהיא הפסידה בתחרות מול DSPG על קבלת הזמנה מחברת סיסקו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מלחמה 2023 , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DSPG , מלחמה , סיינפטיקס