אלטק הזמינה ציוד ייצור ב-4.5 מיליון דולר

19 דצמבר, 2023

מצטיידת בתוכנות הנדסיות חדשות ובשלוש מערכות לייזר לייצור מעגלי PCB ברזולוציה של 18 מיקרון, במסגרת תוכנית השקעה בתשתיות ייצור בהיקף של 15 מיליון דולר. ההתקנה תתחיל ברבעון הראשון 2024

חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה הזמינה ציוד ייצור מעגלים מודפסים, תוכנות ושירותים בהיקף כולל של 4.5 מיליון דולר. רוב מרכיבי ההזמנה מתוכננים להגיע למפעל ברבעון הראשון של 2024. הציוד החדש כולל תוכנות הנדסיות חדשות ושלוש מערכות לייזר המאפשרות לייצר מסיכות עבור מעגלים צפופים גמישים וקשיחים ברוחב מוליך של 18 מיקרון. מנכ"ל אלטק, אלי יפה, סיפר ל-Techtime שהציוד החדש יאפשר לייצר מעגלים צפופים יותר הנדרשים על-ידי לקוחות בשוקי הצבא והביטחון, התעופה והחלל.

לדבריו, ההזמנה החדשה תאפשר לחברה גם להיכנס לטכנולוגיות ייצור חדשות וגם לשפר את היעילות התפעולית שלה. היא בוצעה במסגרת תוכנית אסטרטגית להגדלת כושר הייצור בהשקעה כוללת של כ-15 מיליון דולר, שהחברה הציגה לפני יותר משנה. התוכנית מבוססת על ההערכה שתשתית הייצור הקיימת מאפשרת להגיע להיקף מכירות של 11-13 מיליון דולר ברבעון, ולכן כדי להגדיל את המכירות היא זקוקה להרחיב את תשתיות הייצור שלה.

המהלך הגדול הראשון בתוכנית ההתרחבות בוצע בתחלית 2023, כאשר אלטק הזמינה שלושה קווי ציפוי (plating) חדשים בהשקעה של כ-5.5 מיליון אירו. הקווים מגיעים לאורך מצטבר של 68 מטר. הקו הראשון מתוכנן להגיע למפעל בינואר 2024, ושני הקווי הבאים יגיעו בתחילת 2025 ובתחילת 2026. ציפוי הינו אחד השלבים האחרונים בייצור מעגל מודפס, ובו מצפים את המעגל בציפוי מתכתי כדי להגן עליו מפני הסביבה החיצונית. הקווים החדשים מעניקים לחברה טכנולוגיית ציפוי בנחושת מומסת, אשר מגדילים את קיבולת הציפויים שלה בכ-130%.

מתברר שפרוייקט הפיתוח הסודי של החברה שבמסגרתו היא מפתחת מכונה המיועדת להחליף עבודה ידנית כלשהיא בסיוע מימון המגיע מרשות החדשנות, השיג אבן דרך משמעותית לפני כחודשיים וקיבל תקציב המשך. כעת הפרוייקט נמצא בהמתנה עד שוך הקרבות. לדברי אלי יפה, אין פגיעה בעבודה הסדירה של החברה, אשר מצויידת באישור מפעל מועדף וממשיכה לעבוד בלא הפסקה. חברת אלטק נמצאת בבעלות קבוצת ניסטק (Nistec) ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-85.6 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2023 הסתכמו מכירותיה בכ-22.5 מיליון דולר – בהשוואה לכ-18.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , אלטק , ייצור אלקטרוני , מעגלים מודפסים