Polyn ואיפיניאון פיתחו חיישן AI לגלגלי הרכב

19 דצמבר, 2023

שילבו את חיישן הזעזועים הישראלי עם חיישן הלחץ בגלגלים של חברת אינפיניאון. הפתרון המשולב מספק תובנות נוספות מעבר ללחץ האוויר בגלגלים, דוגמת מצב הכביש ותנאי הדרך ורמת הבלאי של הצמיגים

חברת Polyn Technology מקיסריה ויצרנית השבבים האירופית אינפיניאון (Infineon), הכריזו על השלמת פרוייקט הפיתוח של חיישן חדש המנטר את מצב גלגלי הרכב. החיישן מבוסס על שילוב של חיישן לחץ האוויר של אינפיניאון, TPMS SP49 (בתמונה למעלה משמאל), ביחד עם שבב הרשת הנוירונית VibroSense של חברת פולין. חברת אינפיניאון מסרה שהפתרון המשולב של שתי החברות מתאים במיוחד לשוק ציי הרכב ולמכוניות אוטונומיות, בזכות יכולתו לספק תובנות נוספות מעבר ללחץ האוויר בגלגלים, דוגמת מצב הכביש ותנאי הדרך ורמת הבלאי של צמיגים.

חברת פולין היא חברת פאבלס שפיתחה מעגל לעיבוד רשתות נוירוניות המבוסס על טכנולוגיית Neuromorphic Analog Signal Processing – NASP של החברה, שבה כ-90% מהרשת הנוירונית ממומשים באמצעות באמצעות אבני בניין קלאסיות כמו מגברי-שרת (OpAmp) ונגדים, ורק כ-10% מבוססים על מעגל דיגיטלי המקבל עידכונים שונים במהלך פעולתו. להערכת החברה, שבב NASP המכיל 50 אלף נוירונים אנלוגיים חסכוני בהספק פי 100 ומהיר פי 1,000 בהשוואה לרשת דיגיטלית מקבילה.

דיאגרמת המלבנים של SP40 TPMS לפני האינטגרציה עם טכנולוגיית NASP של פולין
דיאגרמת המלבנים של SP40 TPMS לפני האינטגרציה עם טכנולוגיית NASP של פולין

בחודש מרץ מרץ 2023 החברה חשפה חיישן זעזועים ליישומי תחזוקה מונעת, VibroSense, המבוסס גם הוא על טכנולוגיית NASP וכולל יכולת שידור מידע של תוצרי ההסקה. כעת מתברר שחברת פולין התקבלה למאיץ שיתוף הפעולה עם חברות סטארט-אפ של חברת אינפיניאון, אשר במסגרתו נכנסו שתי החברות לפרוייקט המשותף. הרעיון היה לשלב את הטכנולוגיה של פולין עם החיישן של אינפיניאון ועל-ידי כך לספק לו יכולות חדשות. בתחום מדידת לחץ האוויר בגלגלים קיימות כיום שתי גישות מרכזיות: מדידה עקיפה באמצעות תוכנה, ומדידה ישירה באמצעות חיישן הנמצא בכל גלגל. יישום התוכנה מאפשר להשוות בין מהירות הגלגלים לתגובת הרכב אל הבלמים, ולהסיק האם יש יתר-לחץ או חוסר-לחץ באחד מהגלגלים.

אומנם הדבר חוסך התקנת חומרה, אולם יש צורך בהתאמת התוכנה לכל רכב, ולשינויים במצב הרכב. בנוסף, המערכת סובלת מאמינות נמוכה ומהתרעות שווא רבות. בטכנולוגיית מדידה ישירה, מותקן החייישן בתוך הגלגל, מודד את הלחץ ומשדר את המידע אל מחשב הרכב. הפתרון של אטינפיאון כולל שבב הכולל מיקרו-בקר, ממיר ADC, משדר, זיכרון FLASH וזכרון ROM, וקישוריות לחיישני לחץ, תאוצה וטמפרטורה המצויים ברכיב. שתי החברות לא מסרו כיצד בוצעה אינטגרציה בין שתי המערכות, אולם העריכו שהשימוש במעגל NASP ממצצם פי 4,000 את כמות המידע שיש לחלץ מהחיידשן כדי לקבל הערכה של מצב הגלגל ותנאי הדרך – בצריכת הספק הנמדדת במספר מיקרו-ואט (microwatts) בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Polyn , אינפיניאון , מעבד , רשת נוירונית