ארגוס פיתחה פתרון נגד פריצה וגניבה אלקטרונית של כלי-רכב

20 דצמבר, 2023

נותן מענה לצורה חדשה של גניבות כלי-רכב, באמצעות חדירה לרשת התקשורת הפנימית של הרכב (CAN) על מנת לגרום לה לפתוח את הדלתות ולשחרר את נעילת המנוע

חברת ארגוס (Argus Cyber Security), המפתחת פתרונות הגנת סייבר לתעשיית הרכב, פיתחה פתרון חדש הנועד לתת מענה לתופעה ההולכת ומתרחבת של גניבת כלי-רכב חכמים באמצעות פריצות סייבר לרשת התקשורת הפנימית של הרכב (CAN), ללא צורך במפתח או בגרימת נזק פיזי.

סוג זה של מתקפה נקרא CAN Injection. במתקפה מסוג זה ההאקר חודר אל רשת התקשורת הפנימית של הרכב ומשתיל הודעה כוזבת שגורמת למחשב של הרכב לפתוח את הדלתות ולשחרר את נעילת המנוע. ברמה הפיזית, הפריצה מתבצעת דרך התחברות לחיווט של הפנסים הקדמיים, שגם כן מחוברים לרשת התקשורת של הרכב. השיטה הזו מאפשרת להאקר לפרוץ לרכב תוך פחות מדקה. הפריצה לפנסים הקדמיים מתבצעת באמצעות מכשירי פריצה מיוחדים שניתן לרכוש בכמה אלפי דולרים ברשת האפלה, והם מותאמים לדגמים שונים של יצרניות רכב.

הפתרון של ארגוס, vDome, מאפשר לזהות באופן מיידי כל ניסיון של מכשיר זר להתחבר לרכב. המערכת של החברה מייצרת "טביעת אצבע" ייחודית לכל יחידת בקרה אלקטרונית (ECU) המחוברות לרשת ה-CAN. כך, כאשר ההאקר מנסה להחדיר לרשת אותות מצד מכשיר בלתי מזוהה, המערכת של ארגוס בולמת את הניסיון מיידית. היתרון בפתרון של ארגוס הוא בכך שניתן להתקינו גם בכלי-רכב שכבר יצאו לשוק (after market).

נרכשה על ידי קונטיננטל

חברת ארגוס מפתחת מוצרי אבטחת סייבר כדי למנוע התקפות והשתלטויות מרחוק על כל סוגי המכוניות המחוברות, כולל רכבים אוטונומיים וחשמליים. הפתרונות כוללים טכנולוגיות המותקנות בתוך הרכב ומערכות לניטור הרכבים וזיהוי חולשות אבטחה. ארגוס הוקמה בשנת 2014 על-ידי יוצאי יחידת 8200 ונרכשה לפני מספר שנים על ידי קונטיננטל הגרמנית, שהיא אחת מספקיות הטיר-1 הגדולות בעולם עבור תעשיית הרכב.

הטכנולוגיה של ארגוס מבוססת על יותר מ-70 פטנטים, ולפי החברה הטכנולוגיה שלה נותנת מענה מקיף למכלול איומי הסייבר על כלי רכב – ברכב עצמו, במרכזי השליטה והבקרה, ובענן. לחברה יש חוזים עם מעל  20 יצרניות רכב ברחבי העולם בהיקפים של עשרות מיליוני אירו, שבמסגרתם תותקן המערכת בכ-65 מיליון רכבים בשנים הקרובות. החברה מעסיקה כ-200 עובדים במרכז הפיתוח והמחקר במגדלי אלון בתל אביב ובאתרים נוספים בחיפה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, יפן וקוריאה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: CAN , ארגוס