קרן החירום של OurCrowd גייסה 13 מיליון דולר

20 דצמבר, 2023

תבצע השקעות ראשונות כבר החודש. מתכננת לגייס 50 מיליון דולר כדי להשקיע בכ-50 סטארט-אפים שנקלעו למצוקה בעקבות המלחמה. "החברות לא יודעות מתי משקיעים בינלאומיים יחדשו את ההשקעות בארץ"

בתמונה למעלה (מימין לשמאל): ליאת סברדלוב, נועם קייזר, ג'ון מדבד וג'ף קופייצקי

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd הודיעה היום על סגירה ראשונה של קרן החירום שהיא הקימה Israel Resilience Fund, כדי לתמוך במגזר ההייטק בישראל שנפגע בעקבות המלחמה. המטרה היא להגיע להיקף גיוס של 50 מיליון דולר, אשר יושקעו בכ-50 חברות סטארט-אפ שנפגעו ישירות מהמשבר, או כשהן מפתחות פתרונות קריטיים הקשורים למצב הביטחוני כגון ההשפעה הסביבתית של המלחמה, רפואת חירום, ביטחון תזונתי, אבטחת סייבר, ניטור מדיה, בינוי ושיקום ותחומים נוספים. OurCrowd לא תגבה דמי ניהול ודמי הצלחה עבור פעילות הקרן. הקרן הודיעה שקיבלה כבר התחייבויות השקעה בהיקף של 13 מיליון דולר ואישרה החודש השקעות ב-8 חברות סטארט-אפ, ש-4 מהן לא נכללו עד עתה בפורטפוליו של OurCrowd.

בין החברות שנבחרו לסבב ההשקעה הראשון: חברת BlueTree אשר פיתחה טכנולוגיה להפחתת סוכר במשקאות טבעיים ולאחרונה נאלצה לפנות את משרדיה בקריית שמונה, חברת Carrar המתמחה במערכות לניהול החום המופק מסוללות רכב חשמלי שנאלצה לפנות את משרדיה בשדרות, חברת Edgybees המפתחת פתרונות AR לפלטפורמות אוויריות, וחברת Verobotics אשר פיתחה רובוט אוטונומי לתחזוקה פרואקטיבית. חלק משמעותי מצוות החברה משרת בימים אלה במילואים.

קרן החוסן תפעל לגייס השקעות נוספות מקרנות אחרות של OurCrowd, מקרנות הון סיכון, וממשקיעים ברשת OurCrowd ותחתור למינוף דרך תוכניות תמיכה ממשלתיות שהוקמו בעקבות המשבר. מנהל הקרן הוא ג'ף קופייצקי, המגיע עם ניסיון של יותר מ-15 שנים בתעשיית ההייטק בארה"ב ובישראל. לאחרונה הוא מכר את חברת Jeeng שהיתה בבעלותו, לחברת OpenWeb תמורת כ-100 מיליון דולר. לצידו יעבדו נועם קייזר, לשעבר שותף באינטל קפיטל ומשקיע בקרנות Gemini Israel Partners ועופר הייטק, וכן ליאת סברדלוב המשמשת גם כשותפה בצוות ההשקעות של OurCrowd.

התעשייה ממתינה לשוך הקרבות ולחזרת המשקיעים הבינלאומיים

קופייצקי הסביר שחברות רבות המפתחות טכנולוגיות ייחודיות עם התאמה חזקה לצרכי השוק, מתקשות עתה להמשיך בפעילות וזקוקות להון, אך נתקלות באווירה עסקית המקשה על גיוס. "הסטארט-אפים אינם יודעים מתי משקיעים בינלאומיים יחדשו את ההשקעות שלהם בארץ. בנוסף, חברות רבות מתמודדות עם אתגרים תפעוליים לאחר שאנשי המפתח שלהן גויסו, ואחרות נאלצו להתפנות מאזורים סמוכים לקרבות או מאזורים החשופים למטחי טילים המאיימים על פעילותן".

פלטפורמת OurCrowd הוקמה בשנת 2013 על-ידי ג'ון מדבד, המשמ עדיין כמנהל וכרוח החייה שלה. עם השנים היא הפכה לאחד מגופי ההשקעה החשובים בהייטק. כיום היא כוללת יותר מ-225,000 משקיעים רשומים, שביצעו השקעות בכ-425 חברות בהיקף כולל של כ-2.2 מיליארד דולר. הפלטפורמה הזו נחשבת לקרן הפעילה ביותר בישראל ורשומה על 63 אקזיטים מוצלחים. היא הובילה השקעות בחברות אלקטרוניקה רבות, דוגמת Hailo, NeuReality, חברת Celeno שנימכרה לרנסאס, Core Photonics שנימכרה לסמסונג, Argus שנימכרה לקונטיננטל ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , מלחמה 2023

פורסם בתגיות: OurCrowd , קרן חירום