ג'נסל הצטרפה לקונסורציום WeForming האירופי

27 דצמבר, 2023

פיתחה את טכנולוגיית GreenFSG, המאפשרת להפיק מימן מאמוניה כדי לשמש כמקור אנרגיה לתאי הדלק מתוצרתה. חברת החשמל הפדרלית של מקסיקו הזמינה מערכות גיבוי שנאים בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר

בתמונה למעלה: הרכבת תאי דלק במפעל ג'נסל בפתח תקווה. מקור: GenCell

חברת ג'נסל אנרג'י (GenCell Energy) מפתח תקווה, המפתחת מערכות גיבוי ואספקת חשמל המבוססות על שימוש בתאי דלק אלקליים (Alkaline Fuel Cells), נבחרה להשתתף בפרויקט WeForming של האיחוד האירופי העוסק בפיתוח פתרונות אנרגיה ירוקה עבור בניינים ברחבי אירופה. הקונסורציום כולל 30 גופי מחקר וחברות באירופה, ויבצע מספר ניסויים באתרי מטרה באירופה: מתחם ציי רכב בלוקסמבורג, קניון בפורטוגל המפעיל ייצור ואגירה עצמאיים של חשמל, באי תיירותי בקרואטיה, ברובע מגורים בבלגיה, ברשת חשמל כפרית מקומית בספרד ובאתר בגרמניה.

ג'נסל תספק את פתרון הגיבוי האנרגטי שלה במשך שנה וחצי באחד מהפרויקטים של התוכנית. מנתוני האיחוד האירופי עולה שהבניינים ביבשת צורכים כ-40% מכלל האנרגיה באירופה, ופולטים כ-36% מגזי החממה. המטרה היא להגביר את השימוש במקורות אנרגיה מתחדשים בבניינים, כדי להפחית את פליטת גזי החממהחברת ג'נסל הוקמה בשנת 2011, ופיתחה את טכנולוגיית GreenFSG, המאפשרת להפיק מימן מאמוניה כדי לשמש כמקור אנרגיה לתאי הדלק מתוצרתה (הפועלים באמצעות מימן או אמוניה). התהליך פותח במקורו על-ידי נאס"א לצורך שימוש בחלל החיצון. חברת ג'נסל התאימה אותו לייצור תאי דלק המספקים פתרון לייצור וגיבוי חשמל באזורים מרוחקים.

החברה מנוהלת על-ידי רפי רשף, ומעסיקה כ-150 עובדים. לפני כשבועיים היא קיבלה מחברת החשמל הפדרלית של מקסיקו (CFE) הזמנה לאספקת כמה עשרות מערכות גיבוי עבור שנאים באתרים מרוחקים, בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר. מדובר בהזמנת המשך של CFE, לאחר שבשנתיים האחרונות היא הזמינה והפעילה 74 מערכות גיבוי של ג'נסל. ההזמנה החדשה של CFE כוללת אופציה להכפיל את מספר היחידות המוזמנות במהלך ששת החודשים הראשונים של 2024.

חברת ג'נסל נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-131 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2023 הסתכמו מכירותיה בכ-485,000 דולר, בהשוואה למכירות של כ-1.23 מיליון דולר במחצית הראשונה 2022. החברה מנהלת כיום תהליך התייעלות הכולל הפחתת עלות הייצור בכ-36% והתמקדות בשלושה שוקי ליבה מרכזיים: שוק התקשורת, שוק טעינת כלי רכב חשמליים ושוק חברות החשמל. בסוף יוני 2023 כללה קופת החברה סכום של כ-43.5 מיליון דולר, אשר מעניק לה אפשרות לממן את פעילותה לתקופה של 20-24 חודשים מרגע פרסום הדו"ח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אנרגיה ירוקה , ג'נסל , תאי דלק