טכנולוגיית הצילום של Binah.ai תשולב באבזרים של NTT

18 ינואר, 2024

פיתחה פלטפורמת תוכנה המבוססת על בינה מלאכותית ועיבוד אותות המגיעים ממצלמות הסמארטפון, ומפיקה מהם תובנות על מצב הבריאות של האדם. תשמש לניטור מצבם של עובדי ייצור ביפן

חברת NTT East היפנית חתמה על הסכם עם חברת Binah.ai מתל אביב לשילוב טכנולוגיית העיבוד שלה, Binah Connect, במשפחת אבזרי הבריאות Wearable Connect שהיא מפתחת עבור שוק התעסוקה היפני. הבעיה שהיא מנסה להתמודד איתה קשורה לעומס הפיסי והמנטלי המאפיין את שוק העבודה המזדקן ביפן: עובדים רבים מגיעים למצבים של אפיסת כוחות וכדי לשמור על בריאותם ובטיחותם, יש צורך במערכות ניטור המזהות עייפות, בעיות נשימה, שינויים בדופק ולחץ הדם, נפילות, תאונות וכדומה. הצורך הזה גובר במיוחד באתרים שבהם מתבצעת עבודה פיסית מאומצת.

חברת Binah.ai פיתחה פלטפורמת תוכנה המבוססת על בינה מלאכותית ועיבוד אותות המגיעים מחיישני הסמארטפון, ומפיקה מהם תובנות על מצב הבריאות של האדם. כך למשל, היא משתמשת בטכניקת Photoplethysmography – PPG כדי לחלץ נתונים על מצב הדופק, רמת החמצן ולחץ הדם. הטכנולוגיה הזו מוכרת כבר משנות ה-40 ומשמשת בציוד למדידת רמת החמצן בדם. היא מבוססת על תופעה שלפיה שינויים בדופק ובכמות הדם בנימים הקרובים לפני השטח של העור, משפיעים על פרופיל בליעת האור של האיבר המצולם. במכשירי הבדיקה הרפואיים מקרינים אור על פני השטח, האור המוחזר נקלט על-ידי חיישן אשר מפיק ממנו מידע על רמת החמצן בדם.

על בסיס הרעיון הזה, פיתחה Binah.ai ערכת תוכנה המאפשרת לחברה להפוך את הסמארטפון לאבזר ניטור של פרמטרים בריאותיים שונים.  כך למשל, המשתמש מבצע וידאו-סלפי במשך 35-60 שניות. במהלכן המערכת מפיקה אות Remote photoplethysmography – rPPG (הפקת מידע PPG באמצעות ניתוח החזרי הספקטרום של אות וידאו), מעבדת אותו לצורך ניקוי רעשים (שיפור רמת ה-SNR) ומציגה את התוצאות על המסך, בלא שהמידע יועבר לחברה. הפתרון של החברה כולל גם חיישן PPG המורכב על זרוע המשתמש ומאפשר ניטור רציף של מצבו. גם כאן המערכת מנתחת את האותות, מפענחת את המידע הבריאותי. התוצאות משודרות לענן של הלקוח בלא שהן עוברות דרך השרתים של החברה.

חברת Binah.ai הוקמה בשנת 2016 על-ידי הטכנולוג הראשי והמנכ"ל דוד ממן, המדען הראשי מיכאל מרקזון ומנהל המו"פ ד"ר קונסטנטין גדלין. שיתוף הפעולה בינה לבין NTT East נוצר ביוזמת מרכז החדשנות של NTT בישראל, המחבר בין חברות ישראליות לבין קבוצת NTTמנכ"לית NTT Israel, נועה אשר, אמרה ששיתוף הפעולה בין NTT East ו-Binah.ai מתמקד באחד מהתחומים החמים ביותר ביפן ובעולם: ניטור ושמירה על בריאות ורווחת העובדים בתעשיות ייצור. "אנחנו בטוחים שיש עוד מקום רב לשיתופי פעולה בין חברות ישראליות ליפניות בתחומים אלו ובתחומים נוספים כמו סייבר, טלקום, אנרגיה ועוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , טאבלט וסמארטפון , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: Binah.ai , בינה מלאכותית , עיבוד תמונה