Cardumen גייסה 120 מיליון דולר להשקעה בחברות דיפ-טק

18 ינואר, 2024

קרן ההון-סיכון הספרדית-ישראלית השקיעה כבר ב-32 סטארט-אפים ישראליים, ובהן קורטיגו וניוריאליטי. מייסד הקרן: "חברות גדולות נבנות דווקא בזמנים קשים"

[בתמונה: צוות הקרן. מקור: Cardumen Capital]

קרן ההון-סיכון הספרדית-ישראלית Cardumen Capital הודיעה היום על גיוס של 120 מיליון דולר עבור קרן ייעודית שתשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות בשלבים מוקדמים מתחומי הטכנולוגיה העמוקה (Deep Tech). זוהי קרן הדיפ-טק השנייה של Cardumen Capital. עד היום היא השקיעה ב-32 חברות סטארט-אפ ישראליות, בהן קורטיגו, ניוריאליטי ו-MultiVu. הקרן נוסדה בשנת 2018 על-ידי גונזלו מרטינז דה אזגרה, לשעבר בכיר בסמסונג שאף הקים את המשרד בישראל של זרוע ההשקעות של סמסונג Samsung Ventures, שביצעה לא מעט השקעות בישראל, וכן איגור על-ידי דה לה סוטה, בעל ניסיון עשיר בעולמות ההון-סיכון. יו"ר הקרן הוא גיל גידרון, שייסד את המשרד הישראלי של פירמת הייעוץ Accenture וגם הקים את לשכת המסחר ספרד-ישראל.

למייסד מרטינז דה אזגרה היו מילות חיזוק לאקוסיסטם המקומי. "היזמים הישראלים יודעים להתעלות בצוק העיתים. חברות גדולות נבנות דווקא בזמנים קשים. המחויבות שלנו להייטק הישראלי חזקה מאי פעם". צוות הקרן מורכב מישראלים ואירופים. באחרונה הרחיבה הקרן את הצוות הישראלי, עם צירופם של נדב צ'רנילס, לשעבר במיקרוסופט ובוויקס, ודנה קליימן, לשעבר עו"ד במשרד יגאל ארנון ושות'.

בתחילת השבוע, עם אישור תקציב המדינה בממשלה, הכריזה רשות החדשנות על הקמת קרן הזנק שתשקיע כחצי מיליארד שקל בשנה בחברות דיפ-טק ישראליות. הקרן תשתתף באופן ישיר בסבבי גיוס מוקדמים של חברות סטארט-אפ, לצד משקיעים פרטיים, במטרה להגדיל את ההון שאותן חברות מצליחות לגייס ולאפשר להן להגיע לבשלות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: Cardumen Capital